FORMA-1 a száguldók cirkusza!!
Menü
 
Nyilatkozatok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pilóták hivatalos weboldala
 
Naptár
2025. Február
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
Videók
 
Kimi Räikkönen
 
Hány látogató olvassa a lapot?
látotagó olvassa a lapot.
 
Zene
 
2009 évi futamok időpontjai

Versenynaptár

2009 FIA Formula One World Championship

Március 29. - Ausztrália
Április 5. - Malajzia
Április 19. - Kína
Április 26. - Bahrein
Május 10. - Spanyolország
Május 24. - Monaco
Június 7. - Törökország
Június 21. - Anglia
Július 12. - Németország
Július 26. - Magyarország
Augusztus 23. - Európa - Valencia
Augusztus 30. - Belgium
Szeptember 13. - Olaszország
Szeptember 27. - Szingapúr
Október 4. - Japán
Október 18. - Brazília
November 1. - Abu Dhabi

 
Malajzia

McLaren

Fernando Alonso: (1) "Az ausztráliai második hely után a mai győzelem az új csapatom színeiben egy valóra vált álommal ér fel számomra. Nagyon boldog és elégedett vagyok a fejlődéssel, amit az MP4-22 januári leleplezése óta bejártunk. Tudtuk, hogy a kulcs a győzelemhez a jó rajt lesz, mert az élről mi irányíthatjuk a versenyt, és a tervünket sikerült tökéletesen végrehajtanunk. Lewis második helye még fényesebbé teszi a mai eredményt. Tíz kör után átéltünk egy kisebbfajta drámát, mivel problémák támadtak a rádióval, és nem voltam biztos benne, hogy a csapat várni fog, amikor kiálltam a boxba. De vártak, és a kerékcsere során a rádiót is sikerült megjavítani. Ezt követően már csak a körülményekkel kellett megküzdenem, de mivel nem igazán fenyegették a vezetésemet, kissé lazíthattam a tempón. A futam persze ettől függetlenül kemény, nagyon kemény volt. Most folytatjuk a felkészülést a bahreini versenyre, amit már nagyon várok."

Lewis Hamilton: (2) "Ez volt pályafutásom legnehezebb versenye. A táv zömében védeni kellett a pozíciómat, és nagy elégedettséggel tölt el, hogy Felipe (Massát) és Kimi (Räikkönent) is sikerült magam mögött tartanom. Ez nehéz feladat volt, ráadásul a pilótafülkében nagy volt a forróság. Óriási köszönet jár a csapatnak, amiért nemcsak az autón, hanem én felkészítésemen is keményen dolgoztak az elmúlt hónapokban. A mai eredmény az egész istálló számára nagyszerű érzés. Remekül rajtoltam, Felipe és Kimi mellett is el tudtam húzni, így enyém lett a második hely. Felipe a 4-es kanyarban megtámadott, de végül kicsúszott a pályáról, így meg tudtam tartani a pozíciómat. A hajrában Kimi is felzárkózott mögém, mivel ekkor már küszködtem a balansszal, de a mai verseny akkor is felejthetetlen marad. Most már szélsőséges körülmények között is van versenyzési tapasztalatom, aminek jövőre nagy hasznát vehetem. Már alig várom Bahreint. Gratulálok Fernandónak, aki kiváló munkát végzett."

Ferrari

Kimi Räikkönen: (3) "Ez a nap a vegyes érzéseké. Egyrészt boldog vagyok, amiért 6 ponttal gazdagabb lettem, másrészt viszont csalódott, hiszen a verseny nem úgy alakult, ahogy vártam. A hétvégén kompromisszumokat kellett kötnünk az autómmal, ezért nem tudtuk teljesen kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Ma kicsit lassabbak voltunk a legnagyobb ellenfelünknél. Ismétlem, kissé csalódott vagyok, de tudom, hogy ez még csak az idény kezdete, és a most szerzett pontok később fontosak lehetnek a világbajnoki küzdelemben. A csapat a bizonytalanságokat figyelembe véve szép munkát végzett. Igyekeznünk kell fejlődni, hogy a csomagunk valamennyi eleméből száz százalékot hozzunk ki. Az első kanyar? Fernando (Alonso) és Lewis (Hamilton) egyszerűen jobbak voltak nálunk."

Felipe Massa: (5) "Ez kemény verseny volt, nagyon kínlódtunk vele. Szinte lehetetlen volt előzni. Megpróbáltam megelőzni Lewis-t, de hibáztam, és lesodródtam a pályáról. Nem ostorozhatom magam azért, mert tenni akartam valamit, majd legközelebb sikerül. A verseny nem alakult a terveink szerint, és lassabbak is voltunk, mint vártuk. Most ki kell derítenünk, ennek mi volt az oka, hogy a következő versenyekre megváltozzon a helyzet. Az mindenesetre fontos volt, hogy eljussunk a célig, mert elengedhetetlen mindig pontokat szerezni."

BMW

Nick Heidfeld: (4) "Nagyon boldog vagyok, ez fantasztikus élmény! Egy darabig biztosan nem fordul elő még egyszer, hogy megverem az egyik Ferrarit. Pedig a versenyhétvége elején Felipe (Massa) még óriási fölényben volt. Az edzéseken még jelentős problémáink voltak a balansszal, de a versenyen már minden tökéletesen sikerült. Az autó vezethetősége kifogástalan volt, műszaki gondjaink sem adódtak, én pedig a hőség ellenére kiválóan éreztem magam. Az első kanyarban Robert (Kubica) kissé nekem koccant, de később bocsánatot kért - néha megesik az ilyesmi. Szerencsére az autóm nem sérült meg. Amikor Felipe kicsúszott, megelőztem, de meglepett, hogy viszonylag könnyedén magam mögött tudtam tartani, és hamarabb állt ki a boxba, mint én. Az utolsó etap során használtam a keményebb gumikat, de azok is jól működtek. A végsebességem jó volt, ami megnehezítette Felipe számára a támadást. Kiváló - és kissé meglepő - eredményt értünk el, de továbbra is két lábban kell állnunk a földön. Folytatnunk kell a munkát, hogy kiküszöböljük azokat a hibákat, amelyeket néha még elkövetünk."

Robert Kubica: (18) "Problémás versenyem volt, szinte minden rossz megesett velem a rakoncátlankodó váltótól kezdve a futam elején elszenvedett koccanásig. Rendkívül gyenge tempót diktáltam, úgyhogy szeretném a mai napot minél gyorsabban elfelejteni. Igaz, ma is bizonyítottuk, hogy gyorsak vagyunk. Mivel a teszteken kiváló tempóra voltunk képesek, csalódás számomra, hogy az első két versenyen nem működött megfelelően az autó. Az időmérőn még gyors voltam, a versenyen viszont már semmi sem jött össze. A legnagyobb problémám a fékstabilitás volt. Képtelen voltam normálisan lelassítani, így számos hibát követtem el, amíg leintettek. Folyamatosan blokkoltak a kerekeim, nem tudtam időben elfordulni, és túlkormányzott volt az autóm. Ráadásul a rádiókommunikáció sem működött a verseny alatt."

Renault

Giancarlo Fisichella: (6) "Ma ez volt a legtöbb, amit tehettem - és a jelenlegi helyzetünkben olyan ez az eredmény, mintha a dobogón végeztünk volna. Büszke vagyok a mai versenyemre, a tempónk jobb volt, mint a hétvége korábbi részében, és az autónk is kiegyensúlyozottabban és következetesebben viselkedett. A rajtom különösen jól sikerült, az 1-es és 2-es kanyarban támadó szellemben tudtam vezetni, és nyertem is négy helyet. A csapat reálisan látja a helyzetünket, de keményen dolgozunk, hogy kiderítsük, miért vagyunk lemaradva - mindenki nagyon motivált, hogy előrelépjünk az autóval, és megkezdjük a felzárkózást."

Heikki Kovalainen: (8) "Ez volt az első F1-es pontom, és egy ilyen kemény verseny után kellemes érzés volt bezsebelni. Ma minden egyes körben támadóan vezettem, igyekeztem olyan keményen nyomni a gázt, amennyire csak tudtam, hogy javítsak a pozíciómon. Az autó balansza hasonló volt, mint az időmérőn, azaz a gyors kanyarokban kissé kiszámíthatatlannak tűnt, ezért a 6-os kanyarban átéltem néhány meleg helyzetet, de a határon autózva előfordul az ilyesmi. Ez a verseny számomra mindenképpen jobban sikerült a melbourne-inél, és ütőképesebbek voltunk, mint az időmérőn tűnt. Szerintem a helyes irányba haladunk, és tudom, hogy a csapat emelt fővel fog dolgozni tovább még akkor is, ha jelenleg nem mi vagyunk a győztesek. Bahreinben remélhetőleg még gyorsabbak leszünk."

Toyota

Jarno Trulli: (7) "Boldog vagyok, hogy pontszerző helyen fejeztem be a versenyt, jó hétvége van a hátam mögött. Végig keményen harcoltam, az autó tökéletesen működött, és a maximumot hoztuk ki a lehetőségeinkből. Az egyetlen negatívum a rajt volt, amit elrontottam, ezért a verseny zömét (Giancarlo) Fisichella mögött töltöttem. Az első etapban gyorsabb voltam nála, de aki elöl van, ezen a pályán általában elöl is marad. Ennek ellenére elfogadható tempót diktáltunk, és egyenletesen gyors köröket produkáltunk az utolsó tíz kör kivételével, amikor néhány kisebb technikai probléma miatt vissza kellett vennem a tempóból. Ezzel együtt jó eredményt értünk el, és köszönetet kell mondanom a csapatnak, mivel az egész hétvégén hibátlanul dolgoztak."

Ralf Schumacher: (15) "A starttól kezdve nehéz dolgom volt, ez egyike volt azoknak a napoknak, amikor semmi sem jön össze. Az autó pocsékul rugaszkodott el a rajtrácsról, majd fékeznem kellett, hogy ne találjam el Jarno autóját, ami jó néhány helyembe került. Emiatt a verseny első felét forgalomba ragadva töltöttem. Nem sokkal az első boxkiállásom után lassú defektet kaptam, ezért be kellett iktatnom egy nem tervezett kerékcserét is. Ennek következtében sokáig kellett nehéz autót vezetnem, ami tönkretette a balanszot. Mindent egybevetve nehéz versenyen vagyok túl, és még pontot sem szereztem. De rövidesen következik Bahrein, és remélem, ott jobban teljesítek. Jarno eredmény bizonyítja, hogy az autóban megvan a kellő sebesség ahhoz, hogy mindketten jól szerepeljünk."

Williams

Alex Wurz: (9) "Ez jó verseny volt, remekül szórakoztam, különösen az első etapban, amikor a lágy gumikon elég gyors voltam, és sokat tudtam előzni. Fizikai szempontból is elégedett vagyok, mert egy ilyen kemény délutánnal a hátam mögött is jól érzem magam. Mivel a 19. helyről rajtoltam, a verseny végén nehezemre esett (Jarno) Trullival és (Heikki) Kovalainennel küzdenem, és sajnálom, hogy éppen nem tudtam pontot szerezni. Már alig várom Bahreint, mert az autónk végre sokkal jobb az időmérőn, mint korábban, és remélhetőleg ott is olyan gyors leszek a versenyen, mint itt voltam. Akkor talán pontokkal ajándékozhatom meg azokat, akik otthon dolgoznak értünk keményen."

Nico Rosberg: (-) "Ausztráliához képest sikerült javítanunk az edzésteljesítményünkön, ezért a rajthelyünk kedvező volt, de a startnál visszaestem (Robert) Kubica mögé. Ő később elkövetett egy hibát, vagy valamilyen gondja volt, így hát bevágtam mellé, és visszaszereztem tőle a helyemet. Attól kezdve beleadtam apait-anyait, de végül megállt az autóm. Nagy kár, hogy nem értünk célba, az viszont biztató, hogy fejlődtünk, és a jövő héten remélhetőleg még jobban szerepelhetünk."

Red Bull

Mark Webber: (10) "A tizedik hely éppen az az eredmény, amit remélhettünk a mai naptól. Az autó megbízhatóan működött, a boxkiállások pedig tökéletesen sikerültek, de természetesen szeretnénk többet nyújtani, és még korai szakaszában járunk a szezonnak. A malajziai verseny mindig nagyon kemény, igazi próbatétel a csapat számára, és nekünk sikerült célba juttatnunk az autót, amiben sok pozitívumot lehet találni."

David Coulthard: (-) "A második boxkiállás után a fékpedál valamilyen rejtélyes okból hozzádörzsölődött a kormányoszlophoz, ami kettős következménnyel járt. Egyrészt csökkent a fékerő, másrészt a kormány hatásfoka, így egyetlen dolgot tehettünk: feladtuk a versenyt."

Honda

Rubens Barrichello: (11) "A 11. hellyel nem lehetünk elégedettek, de a tegnapi időmérőhöz viszonyítva úgy érzem, elfogadható versenyt futottunk. A két idei hétvégén pocsékul sikerült a kvalifikációnk, de a versenyen mindkétszer bizonyítottuk, hogy ha szombaton nem szenvedünk, közel kerülünk a pontszerzéshez. A soron következő futamon ezért az időmérőn mutatott teljesítményünk javítására kell koncentrálnunk, egyelőre ez a legtöbb, amit tehetünk."

Jenson Button: (12) "Ahogy vártuk, nehéz versenyünk volt. Az első etapom lehangolóan sikerült. (Adrian) Sutil eltrafálta az autóm oldalát, ami megsérült, jóllehet, nem tudom megítélni, ez rontott-e a teljesítményemen. Az első két etap során borzasztóan szenvedtem a hátsó tapadás hiánya miatt. A hajrára ezért alacsonyabbra állítottuk az első szárnyállást, radikálisan előretoltuk a fékerő-elosztást, és csökkentettük a guminyomást, ami hajszálnyival javított a helyzeten. Csak a 12. helyen értünk célba, de a tegnaphoz képest ezt is előrelépésnek kell tekintenünk."

Super Aguri

Takuma Sato: (13) "Jól rajtoltam. A rajt rendkívül mozgalmas volt, egy csomó autó zúgott be fej-fej mellett az 1-es és 2-es kanyarba, és a nagy zűrzavarban megsérült az autóm orra, amitől romlott a teljesítménye is. A 4-es kanyarban a Toro Rossók mellett fordultam be, és nem maradt hová mennem, leszorítottak a fűre, ezzel sok helyet vesztettem. Visszaelőztem néhány autót, ami izgalmas volt, aztán ettől kezdve jól alakult a versenyem. A második boxkiállásnál eltékozoltunk néhány másodpercet, ezért azt hiszem, jobb helyen is végezhettünk volna, de ez így is biztató eredmény."

Anthony Davidson: (16) "Ez nehéz verseny volt számomra, mert egész héten influenzával küszködtem. Tudtam, hogy ez nem lesz sétagalopp, de boldog vagyok, amiért eljutottam a célig. Ezúttal kimaradtam a balhéból az első körben, amely éppúgy jól sikerült, mint a rajtom. Utána, különösen az első etapban viszont küszködtem az autó balanszával, a többi autót követve alulkormányzottsággal bajlódtam, ami ellen még tennünk kell valamit. Az egész verseny alatt meglepően rossz volt a tapadás, nekem legalábbis sohasem volt megfelelő. Most is elkövettem néhány hibát a tapasztalatlanságom miatt, ezektől azonban meg fogok szabadulni, és a mai eredmény mindenképpen sokkal jobb, mint a két (három - a szerk.) héttel ezelőtti, ezért elégedett vagyok az elvégzett munkával."

Toro Rosso

Scott Speed: (14) "Kemény verseny volt a mai. A fékező lábam felhólyagosodott, mivel a pedált valamiért nagyon nehezen lehetett lenyomni. Az autó azonban versenyképesebb volt, mint vártuk. A fiúk nagyon keményen dolgoztak az elmúlt hetekben, ezért örülök, hogy ezt célba éréssel hálálhattam meg nekik. Rengeteget tanultunk a hétvége során, ezért Bahreinben talán kicsit jobban szerepelhetünk."

Tonio Liuzzi: (17) "Sajnálatos, hogy Sato a 4-es kanyarban bemutatott őrült manőverével tönkretette a versenyemet, mivel egészen addig minden remekül ment. De összeütköztünk, aminek következtében Scott hátsó kerekéhez is hozzáértem, így ki kellett állnom egy új orrkúpért. Kár érte, mivel úgy éreztem, hogy erős a versenytempónk, és jobb eredményre vagyunk képesek. Pozitívum viszont, hogy Ausztrália óta gyorsultunk, ezért kicsit optimistábban várhatjuk a következő futamot."

Spyker

Adrian Sutil: (-) "Jól rajtoltam, sok autót megelőztem az első kanyarban, és már (Jenson) Buttont támadtam, amikor a negyedik kanyar féktávján valami eltört az autó hátulján, és elvesztettem az uralmam fölötte. Ez rendkívül szomorú, hiszen kellemetlen érzés fél kör után befejezni egy versenyt, amire annyira készültél. A fiúk miatt is csalódott vagyok, hiszen nap mint nap keményen dolgoznak, de Bahreinben javítani fogunk."

Christijan Albers: (-) "Borzasztóan sajnálom a kiesést, mivel nagyon bíztam az autóban a versenyen. Az előttem autózók folyamatosan húztak el tőlem, de nem olyan gyorsan, mint vártam, ezért úgy vélem, ha igyekszünk, utolérhettük volna őket. De elromlott a sebességváltóm, és beragadt egyes fokozatban, ezért a boxba hajtottam. Ott a magas hőmérséklet miatt sajnos kigyulladt az autó, és ez véget vetett a versenyemnek. Remélem, Bahreinben lehetőségünk lesz mindenkinek megmutatni, mennyit fejlődött az autónk ezen a hétvégén."

 
Welcome

 
Futamok képekben 2007
 
Pályaismertető
 
Dumaroom
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleményed?
Ki milyen rendszerességgel nézi a forma 1-et??

Rendszeresen
Amikor tehetem
Amikor az eszembe jut
Soha
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Nos?
Indulás: 2006-03-13
 
Kis kép
 
Kösziiii
SmileyCentral.com
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!