Ferrari
Kimi Räikkönen: (1) "Ez fantasztikus győzelem volt! Nagyszerű érzés az új csapatommal visszatérni a csúcsra, köszönettel tartozom nekik, amiért ilyen csodálatos autót adtak nekem. A verseny nem volt olyan egyszerű, mint amilyennek kívülről tűnhetett, már csak azért sem, mert a rádióm röviddel a rajt után elromlott, ezért nem tudtam tartani a kapcsolatot a boxutcai irányítóközponttal. Szerencsére alaposan felkészültünk a versenyre, és tudtam, mit kell tennem, de azért volt néhány nehéz pillanatom. Nem hajtottam folyamatosan teljes erőbedobással, annak megfelelően diktáltam a tempót, hogy éppen mi volt az állás a versenyen. Kellemes volt ismét a dobogón hallgatni a himnuszunkat, mert ezt már régóta nélkülöznöm kellett. Azt kell mondanom, tavaly úgy tűnt, állandóan az olasz szólt! Ez nagyszerű kezdet a világbajnoksághoz. Tudjuk, hogy a csomagunk rendkívül erős, de még van dolgunk, hogy még erősebbé, és ami ennél is fontosabb, megbízhatóbbá tegyük."
Felipe Massa: (6) "Azok után, ami a tegnapi időmérőn történt, nehéz lett volna előrébb végezni ennél a 6. helynél. Elég jó tempót tudtam diktálni még tele tankkal is azon a versenyen, amely a fáradságos felkapaszkodásról szólt. Az F2007 rendkívül ütőképes volt, ezért bizakodva várom a következő futamokat. Az időmérőn elszenvedett meghibásodás miatti csalódásomat azonban nem rejthetem véka alá, hiszen az volt a felelős érte, hogy a mezőny végéről kellett rajtolnom. Enélkül biztosan a győzelemért harcoltam volna. A végeredménnyel azonban elégedett vagyok, mert sokat jelent a csapat számára, és örülök, hogy Kimi meg tudta nyerni a Ferrarinál töltött első versenyét."
McLaren
Fernando Alonso: (2) "Nagyszerű érzés volt dobogón kezdeni a szezont és pályafutásomat a Vodafone McLaren Mercedes versenyzőjeként. Természetesen a győzelem még édesebb lett volna, de Kimi ma délután egy hajszállal gyorsabb volt nálunk. Mivel azonban megszereztük a legtöbb elérhető pontot, nagyon elégedett vagyok a csapat teljesítményével. A rajtom furcsán sikerült, a két BMW ugyanis borzasztó gyorsan rugaszkodott el a rajtrácsról, és bár mindent megtettem, hogy megvédjem a pozíciómat Heidfeldtől, képtelen voltam magam mögött tartani. Később sokáig Lewis mögött autóztam, és csak arra koncentráltam, hogy tartsam vele a lépést, néha pedig visszavettem a tempóból, hogy lehűtsem az autómat. A második kerékcsere után aztán megelőztem, mivel sikerült két körrel tovább kint maradnom a pályán. Eredetileg csak egy kört terveztem, de Lewis mögött meg tudtam spórolni elég üzemanyagot egy másodikra is. Mindkét Bridgestone Potenza gumikeverék kiválóan működött. Holnap ismét belevetjük magunkat a munkába, hogy a Malajziai Nagydíjon legyen esélyünk megverni a Ferrarit. "
Lewis Hamilton: (3) "Abszolút eksztázisban vagyok, hiszen a bemutatkozásom sokkal jobban sikerült, mint amiről valaha álmodtam. Nagy köszönet jár a csapatnak, hiszen a tél folyamán rengeteget dolgoztak, hogy olyan felkészült legyek, amennyire csak lehet. Jól rajtoltam, de a BMW-k még gyorsabbak voltak a rajtrácson, így Kubica megelőzött. A belső íven így nekem már nem maradt hely, ezért balra húzódtam, ahol az első kanyarban sikerült kifékeznem Kubicát és Fernandót egyaránt, amivel megszereztem a harmadik helyet. A verseny intenzív volt, végig keményen dolgoztam. Elkövettem néhány hibát, de egyik sem volt jelentős, és nagyon élveztem a vezetést. Remek érzés volt néhány kör erejéig vezetni a versenyt, de tisztában voltam vele, hogy ez csak ideiglenes állapot. Fernando a boxkiállások második hulláma során visszaelőzött, mivel két körrel tovább kint tudott maradni, én pedig vesztettem némi időt a lekörözettek mögött. Sok munka áll előttünk a malajziai teszten és a szezon további részében, de a ma látott teljesítményünkre nyugodt szívvel alapozhatunk."
BMW
Nick Heidfeld: (4) "Kiválóan rajtoltam, még Kiminél is jobban, így sikerült megelőznöm Fernandót. Természetesen reménykedtem benne, hogy képes leszek előtte maradni, de reálisan gondolkodva tudtam, hogy a McLaren gyorsabb nálunk. A mostani örömünk közepette nem szabad elfelejteni, honnan indultunk: tavaly a konstruktőri tabella nyolcadik helyéről vágtunk neki a szezonnak. A sebességünk nagyszerű, és a negyedik hely szezonkezdésnek kiváló eredmény. Robert kiesése miatt nagyon sajnálom a csapatot, hiszen ő is ragyogóan szerepelt. Az én boxstratégiám kockázatosabb volt, hiszen az első etapban használtam a lágy keverékeket. Tisztában voltam vele, hogy fennáll a veszélye, hogy az első kiállás után beragadok a forgalomba, és így is történt, de vállaltam a rizikót. Nagyon élveztem a versenyt, de a hajrában kicsit magányosnak éreztem magam. Műszakilag viszont tökéletes volt az autóm."
Robert Kubica: (-) "Jó tempót diktáltam, de sajnos elromlott a sebességváltóm. Beragadt ötödik fokozatban, és ez véget vetett a versenyemnek. Az egyetlen pozitívum, hogy tudjuk, mi okozta a hibát, így nekiláthatunk a probléma megoldásának. A versenyen sokkal nehezebb volt az autóm, mint Nické, mégis tartani tudtam vele a lépést. Az én stratégiám az volt, hogy a verseny végén támadok. Nagyon rövid utolsó etapot terveztem, amikor még gyorsabb lehettem volna, de sajnos nem jutottam el odáig."
Renault
Giancarlo Fisichella: (5) "Ez a verseny nehezebb volt, mint vártuk. Tudtuk, hogy nem vagyunk egy szinten az éllovasokkal, de azt reméltük, sikerül feljebb kapaszkodnunk - most azonban azt hiszem, rá kellett jönnünk, hogy rengeteg munka vár ránk. Ami engem illeti, ma kihoztam a maximumot a rendelkezésemre álló csomagból, azonban kezdettől fogva küszködtem a tapadás hiányával. Az autó jól viselkedett, és a megbízhatósággal sem volt gond - de a többi élcsapatéval sem. A következő versenytől remélhetőleg megkezdhetjük a felzárkózást."
Heikki Kovalainen: (10) "Lehet, hogy ez volt az első nagydíjam, de őszintén szólva semmi nincs, amire szívesen emlékszem vissza belőle - olyan viszont annál több, amit szeretnék elfelejteni. A verseny nem sikerült jól számomra: túl sokat hibáztam, és egyszerűen nem kontrolláltam eléggé a teljesítményemet. Bíztam benne, hogy előre tudok kapaszkodni, és több helyet javítok. Ehelyett azonban a rajttól kezdve nehezemre esett még tartani is a lépést az ellenfeleimmel. Az az érzésem, hogy a következő versenyem nem alakulhat ennél rosszabbul. Ettől függetlenül megpróbálok pozitív maradni, és gondoskodni róla, hogy Malajziában jobb hétvégém legyen. Tíz nap múlva én fogok vezetni a sepangi teszt mindhárom napján, ami hozzá fog segíteni, hogy megtanuljam a pályát, és biztos alapot teremt számomra a versenyhétvégéhez. Emellett az lesz a célom, hogy a második nagydíjamra minden területen fejlődjek."
Williams
Nico Rosberg: (7) "Azt hiszem, nem számítottam rá, hogy ma ilyen jól sikerül a verseny, habár tavaly is a 12. helyről rajtoltam itt, de feljöttem hetediknek, és a startpozícióm alapján reméltem, hogy ezt ismét megtehetem. Kihoztam a maximumot az autómból, és akkor különösen örültem, amikor meg tudtam előzni Ralf Schumachert - persze ehhez kockáztatnom kellett, de próbálkozni muszáj, és így a csapat is jól járt. Az új szabály, amely szerint mindkét típusú gumit használni kell a versenyen, bekavart kissé, és bár a futam vége felé küszködtem némi alulkormányzottsággal, ez nem számított, mert sem előttem, sem mögöttem nem volt senki a közelemben. A következő teszten, Malajziában igyekezni fogunk tovább fejlődni."
Alex Wurz: (-) "Tudtam, hogy második boxkiállása után David (Coulthard) közelről követett. Hirtelen lökést éreztem, és a következő, amit láttam, az volt, hogy engem használt leszállópályának, mert az ütközés miatt az autója ráesett az enyémre. A baleset elég látványos volt, de nem történt bajom. Kár, hogy így ért véget a versenyem, mert ahogy visszaértünk a paddock-ba, David odajött hozzám bocsánatot kérni, és úriemberként viselkedett az incidenssel kapcsolatban. Sajnos ez sem rajtam, sem az AT&T Williams istállón nem segített, de előfordul az ilyesmi. Nico ma bebizonyította, hogy a versenytempónk jó - én csak azért nem tudtam olyan tempót diktálni, mint ő, mert végig forgalomban autóztam. Remélem, Malajziában eredményesebb futamom lesz."
Toyota
Ralf Schumacher: (8) "Számítottunk rá, hogy az első tízbe kerülünk, és kiváló eredmény, hogy mindkét autónk célba ért. A körülmények kedvezőek voltak, az autó vezethetősége azonban hagyott némi kívánnivalót maga után, ezért olykor keményen kellett küzdenem a pályán. A hajrában gondjaim támadtak a pneumatikus nyomással, de végül kibírtuk a leintésig, és jó érzés ponttal távozni. A stratégiánk bevált, a verseny vége felé gyorsabbak lettünk, de az alapsebességen még dolgoznunk kell. Van egy kis lemaradásunk a teljesítmény terén, és fejlesztenünk kell az autót, hogy ezt ledolgozzuk. Továbbra is magabiztos vagyok, mert van esélyünk fejlődni. Ez csak azon múlik, hogy sikerül-e megfelelően koncentrálni az egyes területekre, és elég keményen dolgozunk-e."
Jarno Trulli: (9) "Nehéz délutánom volt, és bosszantó, hogy éppen csak lemaradtam a pontszerzésről. Az autó katasztrofálisan rajtolt, az első kanyarban két helyet vesztettem. Egy szép előzéssel egy pozíciót visszavettem, de az első etapban Ralf feltartott. Akkor is vesztettem egy kis időt, amikor Fisichellát az orrom elé engedték ki a boxutcában. Nem tudtam megelőzni, és mivel nehéz autóval ment előttem, sokat vesztegeltem mögötte. A továbbiakban már nem sok vizet zavartam. Az autó balansza nem volt túl rossz, de esélyem sem volt pozíciót nyerni. Később gondjaim támadtak a fékekkel, ezért még inkább visszaestem. Végül azonban célba értünk, és a nehéz előszezon után végül is elfogadható hétvégét teljesítettünk."
Honda
Rubens Barrichello: (11) "Úgy érzem, versenyképesek voltunk ma, noha nem sikerült pontot szereznünk. A gumik jól működtek, és a stratégiánk is bevált. A verseny első harmadában sok időt vesztettem Jenson mögött, de ilyen a versenyzés. Nálunk nincsenek csapatutasítások, így önerőből kellett megelőznöm. E nélkül, úgy érzem, pontszerző helyen végezhettünk volna. Azt hiszem, ma a maximumot hoztuk ki az autóból, ami azt jelenti, hogy még rengeteget kell dolgoznunk, hogy előrébb léphessünk. De legalább van róla fogalmunk, hogy mi a problémánk, és néhány ötletünk is a megoldására. Biztos vagyok benne, hogy fejlődni fogunk Malajziáig."
Jenson Button: (15) "Sajnos nem volt jó napunk, és az eredményre sem lehetünk büszkék. Az első etapnak sok benzinnel vágtam neki, de idő előtt be kellett állnom a boxba, mivel az autó borzasztóan túlkormányzott volt. A kerékcsere előtt azt kértem a csapattól, hogy állítsanak az első szárnyamon, de egy rádióprobléma miatt nem tudták teljesíteni a kérésemet. A következő boxkiállás alkalmával aztán alaposan megnövelték a szárnyállást, de ez sem segített, úgyhogy valószínűleg az autó elejének aerodinamikája jelenti a problémát. Ha valóban ez a helyzet, akkor azonnal segíteni tudunk rajta. Végül pedig áthajtásos büntetést kaptam, ami betetőzte a gondjaimat. Ami a folytatást illeti, amint rájövünk, mi van a problémáink hátterében, és mit kell tennünk, hogy úrrá legyünk rajtuk, három hetünk lesz rá, hogy ezt megtegyük. Remélhetőleg már a malajziai versenyen javítani tudunk."
Super Aguri
Takuma Sato: (12) "Először is szeretnénk mindenkinek gratulálni a csapatban. Pozitívan kezdtük a szezont, hiszen két megbízható autót juttattunk a célba. A rajt és az első kör igen izgalmas volt a mezőny közepén, de élveztem. A változó pályaviszonyok miatt azonban szenvedtem az autó balanszával, ezért nem tudtuk maximálisan kiaknázni a teljesítményét. Ezt a problémát azonban a tanulási folyamat részének fogom föl, amin dolgoznunk kell a jövőben. A második kerékcserém közben sok időt vesztettünk, ami szintén rontotta a végeredményt. Ez szerencsétlen volt, de úgy érzem, jó teljesítményt nyújtottunk, és Malajziában is hasonlóan erős versenyt futhatunk."
Anthony Davidson: (16) "A rajtnál működésbe lépett a lefulladásgátló, ami sajnálatos, mivel egy darabig tapodtat sem tudtam mozdulni, és az utolsó helyen fordultam be az első kanyarba. Összeszedtem magam, és úgy gondoltam, visszaszerezhetnék néhány pozíciót. Az egyik Spykert kívülről kerültem meg, és bár úgy gondoltam, elég helyet hagytam neki, elég keményen megtorpedózott. Az autóm felrepült a levegőbe, és meglehetősen durván fogott talajt, ezért megfájdult a hátam. Az ütközés ráadásul fel is bosszantott, így nem volt könnyű beszélnem a rádióban. Úgy érzem, javítanom kell a tempónkon a következő versenyig, a sepangi teszten sok hosszú etapot kell teljesítenünk, hogy megértsük, miért romlik el az autó balansza versenytávon. Az autóm több helyen megsérült, a karosszéria jobb oldala teljesen összetört, csakúgy, mint a padlólemez, így valószínűleg rengeteg leszorító erőt vesztettem, ami igencsak lelassított. De végül sok megpróbáltatás árán megláttam életem első kockás zászlóját az F1-ben."
Red Bull
Mark Webber: (13) "Ez nehéz verseny volt, mert az első boxkiállásom nem sikerült jól, aztán amikor visszamentem a pályára, nem tudtam tartani azt a tempót a kanyarok bejáratánál, amit az első etapban, és ez szörnyen bosszantó volt. Ma semmi nem alakult igazán jól, de ez egy ilyen játék: néha kellemes érzésekkel ajándékoz meg, aztán másnap rosszra fordulhatnak a dolgok."
David Coulthard: (-) "Megpróbáltam belülről bebújni Alex Wurz autója mellé a 3-as kanyarban, de túl messze voltam, és elbaltáztam a dolgot. Előzni akartam, a kísérletem azonban sajnos túl optimista volt. Az ütközés az én hibám volt, nem Alexé, ezért elnézést kell kérnem tőle."
Toro Rosso
Tonio Liuzzi: (14) "Nagy-nagy köszönet jár a csapat minden tagjának, hiszen kemény munkájuk révén eljutottam a kockás zászlóig. Mivel a hétvége folyamán végig szenvedtünk, tudtuk, hogy a verseny is nehéz lesz számunkra. Fontos volt célba érnünk, hogy minél több tapasztalatot szerezzünk az autóról, a télen ugyanis alig teszteltünk. A 14. hely nem álmaink netovábbja, de pozitívan értékeljük a napot, és rengeteg adatot gyűjtöttünk, amire építhetünk a jövőben."
Scott Speed: (-) "Az első etap végére nagyjából felvettem az előttem autózó boly tempóját, de nem volt könnyű pályán tartani a kerekeket. Az első boxkiállás után romlott a helyzet, az autó alulkormányzott volt, mint kiderült, azért, mert mindkét első gumiból szivárgott a levegő."
Spyker
Adrian Sutil: (17) "Jól rajtoltam, több pozíciót javítottam, de aztán összeütköztem Davidsonnal, és visszaestem. Amikor légüres térbe kerültem, rájöttem, hogy az autóban még van tartalék, és ekkor az élmezőnyhöz hasonló köridőket autóztam. Kár, hogy féltávnál két áthajtásos büntetést kaptam. (Egyet a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért, egyet a boxutcából kivezető fehér vonal átlépéséért - a szerk.) Ez valószínűleg a rutinon múlt, úgyhogy lesz ez még jobb is."
Christijan Albers: (-) "A tartalékautóval kezdtem a futamot, mivel az időmérőn nem voltam elégedett az eredeti autóm balanszával. A rajtom jól sikerült, de sajnos hibáztam, és kicsúsztam a pályáról. Ez sajnálatos a csapat szempontjából, de ennél a teljesítménynél Malajziában csak jobbat nyújthatunk." |