FORMA-1 a száguldók cirkusza!!
Menü
 
Nyilatkozatok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pilóták hivatalos weboldala
 
Naptár
2025. Március
HKSCPSV
24
25
26
27
28
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Videók
 
Kimi Räikkönen
 
Hány látogató olvassa a lapot?
látotagó olvassa a lapot.
 
Zene
 
2009 évi futamok időpontjai

Versenynaptár

2009 FIA Formula One World Championship

Március 29. - Ausztrália
Április 5. - Malajzia
Április 19. - Kína
Április 26. - Bahrein
Május 10. - Spanyolország
Május 24. - Monaco
Június 7. - Törökország
Június 21. - Anglia
Július 12. - Németország
Július 26. - Magyarország
Augusztus 23. - Európa - Valencia
Augusztus 30. - Belgium
Szeptember 13. - Olaszország
Szeptember 27. - Szingapúr
Október 4. - Japán
Október 18. - Brazília
November 1. - Abu Dhabi

 
Bahrein
Ferrari

Felipe Massa: (1) "Ez nagyszerű eredmény, és kellemes érzés, hogy hosszú szünet vár ránk, ezért lesz időm örülni neki! Miután az első két verseny nem alakult jól számomra, ma végre mindent összehoztunk. A csapat csodálatos munkát végzett a stratégiával, a beállításokkal és minden mással is. Ezt a győzelmet mégis barátnőmnek, Raffaelának ajánlom, akinek egész hétvégén nagyon türelmesnek kellett lennie velem! Továbbra is keményen kell dolgoznunk, hogy megőrizzük a lendületünket, és azt a csekély előnyt, amivel rendelkezünk. Az első etapban nem volt igazán kiegyensúlyozott az autóm, mert kissé túlkormányzottan viselkedett, a másodikban viszont fantasztikusan ment, a gumik remekül teljesítettek. Az utolsó szakaszban aztán, a második boxkiállásom után a keményebb gumikat kaptam meg, és mivel láttam az előnyömet, nem próbáltam meg növelni azt, hanem inkább óvtam az autómat. A lekörözöttekkel is vesztettem némi időt. A világbajnokság nagyon szorossá vált, úgyhogy ez rendkívül fontos 10 pont volt!"

Kimi Räikkönen: (3) "Örülök ennek a 6 pontnak, de nem lehetek maradéktalanul elégedett az eredménnyel. A rajtnál szerintem elkövettem egy kis hibát, de továbbra is abban a helyzetben voltam, hogy megpróbáljam megelőzni Lewis (Hamiltont), végül azonban visszaestem (Fernando) Alonso mögé, és az egész első etapot mögötte töltöttem, esélyem sem volt elé kerülni. A boxkiállásnál végre sikerült, de a biztonság kedvéért lerövidítettük a második etapot. Közelebb kerültem Lewis-hoz, az eltérő boxstratégiák miatt azonban nem előzhettem meg. Ha az ember szorosan egy másik autó mögött autózik, nagyon nehézzé válik a vezetés, és ma az erős szél sem könnyítette meg a dolgunkat. Most keményen kell dolgoznunk, hogy javítsuk a teljesítményünket. A következő teszten, Barcelonában új alkatrészeket kapunk, és remélem, előre tudunk lépni velük."

McLaren

Lewis Hamilton: (2) "Nagyon elégedett vagyok a mai eredménnyel. Három versenyből háromszor a dobogón végezni fantasztikus eredmény. Egyértelműen ledolgoztuk a Ferrarival szembeni lemaradásunkat, és biztos vagyok benne, hogy a csapat továbbra is keményen fog dolgozni, hogy a Spanyol Nagydíjig még tovább fejlődjünk. Az első etapban tartani tudtam a lépést Felipe (Massával), de a másodikban küszködtem az autó balanszával. Nagy volt az alulkormányzottság, és nem tudtam olyan későn fékezni, amennyire szerettem volna. A második boxkiállás után, amikor a kemény gumikeverékre váltottam, már ismét keményen odaléphettem a gázra. Nagyon élveztem a mai versenyt, és ha néhány körrel tovább tart, talán Felipe győzelmét is veszélyeztethettem volna."

Fernando Alonso: (5) "Bizonyos szemszögből boldog vagyok, mert négy pontot szereztünk, és továbbra is élen állunk az összetettben, ami fontos. Nem sikerült jól számomra ez a verseny, de megesik az ilyesmi. Küszködtem a tempómmal és a tapadással, ezért nem tudtam úgy vezetni az autót, ahogy szerettem volna. Mindig abban a hitben állok rajthoz, hogy megnyerhetem a versenyt, de hat vagy hét kör után már tudtam, hogy ez ma nehéz lenne. Képtelen voltam tartani a lépést a Ferrarikkal és Lewisszal, így meg kellett elégednem az ötödik hellyel. A végén közel kerültem (Nick) Heidfeldhez, de már semmit sem tehettem. Immár az előttünk álló hetekre koncentrálunk, amikor keményen fogunk dolgozni az autó fejlesztésén hazai versenyemre, Barcelonára."

BMW

Nick Heidfeld: (4) "Ez fantasztikus érzés. Van egy jó autóm, egy jó csapatom, remek versenyeket tudok futni, és ezt igazán élvezem. A futam előtt nem gondoltam, hogy meg tudom előzni Fernando (Alonsót), de a második etapban egy kicsit gyorsabb voltam nála, mert eggyel több garnitúra friss gumim volt, mint neki. Másrészről Fernandónak volt a legnagyobb csúcssebessége, ezért meg kellett várnom, amíg hibázik, amit a 13. kanyarban meg is tett. Rendkívül fontos a csapatnak, hogy mindkét autónk célba ért, és pontot szerzett. Azt hiszem, erősebbek voltunk, mint Malajziában, ami azért meglepő, mert az elmúlt héten nem változtattunk az autón. Nyilvánvalóan a pálya jobban feküdt nekünk, és nagyon jó beállításom volt."

Robert Kubica: (6) "Mindent egybevetve ez egy pozitív hétvége volt számomra és a csapat számára is. Ez volt az első pontszerzésem az idényben, szóval boldog vagyok, hogy befejeztem a futamot, örülök a pontjaimnak, és tudom, hogy idővel elérjük céljainkat. Sajnos a tanksapka nem csukódott be, és ezzel egy csomó leszorító erőt vesztettem. Ez sok időbe került a nagy sebességű kanyarokban és féktávokon. Még a verseny elején nyílt ki (a tanksapka), és nem tudtuk, hogyan rögzítsük. Jó dolog, hogy immár a sebességünk és a megbízhatóságunk is majdnem a helyén van, így tehát előre tudunk tekinteni Barcelonára."

Toyota

Jarno Trulli: (7) "Nagyon nehéz verseny volt ez számomra, de remek munkát végeztem, úgyhogy a csapatom és a saját teljesítményem miatt is örülök. Nyomás alatt vezettem, és ez az eredmény már éppen esedékes volt a versenyzés élményéhez, és ahhoz, hogy a legjobbat nyújtsuk, amit az autó tud. Kiváló volt a stratégiánk és a tankolásaink is, az autó egyensúlya pedig jó. De problémát okozott, hogy nagyon keményen kellett harcolnom a forgalomban, mert az egyenesekben mindenki más gyorsabb volt, mint én. Egyszerre védekeztem és támadtam, és nehéz támadni, ha a végsebességed alacsonyabb, mint azé, akivel harcolsz. Tehát ez nagyszerű verseny volt, és az érzés felért egy győzelemével. Ezt a két pontot Enzo fiamnak szeretném ajánlani, aki most ünnepli a második születésnapját."

Ralf Schumacher: (12) "Kezdettől fogva nehéz volt a hétvége számomra, és ma újabb nehéz napom volt, mivel olyan hátulról rajtoltam. Jarno (Trulli) pontja azt mutatja, hogy nem sikerült rosszul a versenyünk, de már péntek óta küszködtem azzal, hogy ideális beállítást találjak. Ma nem jutottam előrébb a rajthelyemről, és ez azt mutatja, hogy folyton forgalomban autóztam. Ha az ideálisnál rosszabb beállításod van, nehéz jó versenyt futnod. Szóval felejthető napunk volt, de nem tudtunk változtatni rajta. Most keményen kell dolgoznunk, és mindent ki kell elemeznünk. Barcelonára új aero-csomaggal készülünk, amitől további fejlődést remélünk."

Renault

Giancarlo Fisichella: (8) "Ez újabb kemény verseny volt számunkra. Jól rajtoltam, és az első etapban remek tempót diktáltam. Az autóm egyértelműen könnyebb volt, mint az előttem haladó (Robert) Kubicáé, de feltartott, ezért nem tudtam elegendő előnyt felépíteni az üldözőimmel szemben. A második etapban aztán küszködni kezdtem, mivel a hátsó gumijaim nagyon hamar elkoptak, és emiatt több hellyel hátracsúsztam. A határon autóztam, de nem tehettem többet a pozícióm megvédéséért. Az utolsó etapban a kemény abroncsokon visszatért a teljesítményem, és olyan keményen támadtam Jarno (Trullit), amennyire csak tudtam, de kifogytam a körökből a megelőzése előtt. Elkeserítő, hogy nem tudtuk ma a maximumot nyújtani, de az is csak a hetedik hely lett volna. Egy pontot elvesztettünk, de ennél sokkal többért szeretnénk harcolni, így reméljük, hogy a Barcelonáig hátralevő négy hétben nagy fejlődést fogunk bejárni."

Heikki Kovalainen: (9) "Jól rugaszkodtam el a rajtrácsról, így sikerült megelőznöm a két Williams-t és (Jarno) Trulli Toyotáját. A múlt héten szintén fej fej mellett haladtunk, de akkor ő kerekedett felül, én pedig elhatároztam, hogy ez még egyszer nem történhet meg. Ezt követően azonban a hátsó abroncsaim hamar elkoptak a nehéz tankom miatt, és a pálya minden pontján küszködtem. Trulli visszaelőzött, majd (Nico) Rosberggel szemben kellett agresszívan védekeznem, de végül az utolsó kanyarban ő is elment mellettem. A második etapban sokat javult az autó, így folyamatosan zárkóztam fel Fisire és Jarnóra, és reménykedtem benne, hogy lesz keresnivalóm. Az utolsó etapban azonban az autó hátsó része ismét elkezdett rakoncátlankodni, ezért nem tudtam tartani a lépést az előttem haladókkal. Kemény délutánunk volt, ahogy vártuk, és sajnálatos, hogy nem sikerült pontot szereznünk. De jól tudjuk, hogy a munka dandárját a gyárban kell elvégezni, és biztos vagyok benne, hogy minden tőlük telhető megtesznek majd, hogy a következő versenyen erősebbek legyünk."

Williams

Nico Rosberg: (10) "Nem sikerült jól a mai verseny, nehéz dolgom volt. Az egész hétvégén küszködtem a fékekkel. Egy ilyen kemény fékezéseket követelő pályán ez alaposan megnehezítette az előzéseket, mivel nem tudtam ráérezni a féktávokra. Minden egyes alkalommal, amikor megpróbáltam megelőzni valakit, lecsúsztam az aszfaltról, és bepiszkoltam a kerekeket. Meglepően hosszú időbe telt, míg megtisztultak, egy, másfél körig. Nehéz volt folyamatosan hadakozni másokkal, ráadásul sokan hibáztak körülöttem. Ezt nem volt könnyű kezelni. Három hét áll rendelkezésünkre a következő versenyig, amit kemény munkával kell eltöltenünk, hogy akárcsak Malajziában, ismét a középmezőny élére kerüljünk. Közel állunk ehhez, csupán néhány kritikus tizedmásodperc hiányzik hozzá, hogy rendszeres pontszerzők legyünk."

Alex Wurz: (11) "Nehéz volt a mai nap. Küszködtem a tapadás hiányával és a túlkormányzottsággal, ezért akkor sem tudtam megtámadni az előttem haladókat, amikor gyorsabb voltam náluk. Az autó sebessége és a stratégia rendben volt, de egyszerűen képtelen voltam előzni, mivel a kanyarokból való kigyorsításkor alig volt tapadás, és össze-vissza csúszkáltam. Kár érte, mert ma a pontszerzésre is jók lettünk volna. Sajnos ez egyikünknek sem jött össze."

Honda

Rubens Barrichello: (13) "Nos, befejeztem a versenyt, ez azonban sovány vigasz. A szeszélyes pályaviszonyok miatt az autót borzasztóan nehéz volt vezetni, ezért roppant kemény versenyben volt részem, különösen annak tudatában, hogy nem voltunk ütőképesek. Magunk mögött kell hagynunk ezeket az elkeserítő futamokat, és el kell kezdenünk törni a fejünket, hogy tudnánk javítani az autón. Kemény munka vár ránk, de hiszem, hogy idővel elérjük célunkat."

Jenson Button: (-) "Jól rajtoltam, legalább három helyet javítottam, amikor Taku (Sato) szélesen vette a 2-es kanyart, megpróbált leszorítani, és mivel nem volt hova mennem, kénytelen voltam a fűre hajtani. A 3-as kanyarban aztán (David) Coulthard harcolt valakivel az autóm előtt. DC kicsúszott, majd hirtelen visszavágott a pályára, és ekkor szintén nem tudtam hova menekülni. Összeértünk, én megpördültem, a lefulladásgátló viszont nem lépett működésbe, így lefulladtam, és három kanyar után véget ért a versenyem. Csúszós és szeles pályán került sor a mai versenyre, így mindenkinek nehéz dolga lehetett, de sajnos nekem ez sem adatott meg."

Spyker

Christijan Albers: (14) "Még akkor sem volt könnyű dolgom, amikor egyedül autózhattam, mivel nem működött a rádiónk, és az első etapban túlkormányzottsággal küszködtem. Az első boxkiállásnál változtattunk az első szárnyálláson, ami bevált, különösen a hajrában, amikor a pálya begyorsult. Bár nem voltam maradéktalanul elégedett a beállításokkal, örülök, hogy befejeztem a versenyt, különösen annak tükrében, hogy a vége felé hidraulikai problémáim támadtak. A fiúk miatt is jó érzés, hogy mindkét autónk célba ért."

Adrian Sutil: (15) "Rosszul sikerült a rajtom - az előző verseny után már kezdem azt gondolni, hogy a 4-es kanyar a végzetem. Az előttem lévő autók hirtelen megálltak, és nem tudtam kikerülni őket, így elvesztettem az első szárnyamat. A javítás három körömbe került, és az autó nehezen vezethetővé vált, teli tankkal teljesen megváltozott a balansz. Ennek ellenére sikerült néhány következetes kört futnom a versenyen, és nem hibáztam, aminek végtére is örülök, hiszen ez volt a célom. Magabiztosan várom az európai szezont."

Super Aguri

Anthony Davidson: (-) "Ez volt pályafutásom legjobb F1-es versenye, nagyon jól éreztem magam. Folyton az akció középpontjában voltan, az ellenfeleim tisztán, de keményen vezettek. A boxkiállásaim jól sikerültek, minden terv szerint alakult. A stratégiánk is bevált, de a verseny vége felé füstöt láttam kijönni a motorból, úgyhogy lelassítottam, majd a csapat szólt, hogy álljak meg. Ennek ellenére jó napot zártunk, az autó balansza mindkét gumikeveréken kiváló volt."

Takuma Sato: (-) "A mai nap nem sikerült jól számunkra. Kiválóan rajtoltam, több helyet javítottam, de aztán ismét küszködtem a tapadással. Az autó rendkívül instabil volt a verseny során, ezért végig szenvedtem, majd féltávnál éreztem, hogy elillan a motor ereje. Az erőforrás végül teljesen megadta magát, nagy kár, hogy nem tudtunk célba érni. A csapat ennek ellenére kiváló munkát végzett az első három tengerentúli versenyen, és jó régre kell visszamennünk, amikor utoljára fel kellett adnunk egy futamot. "

Red Bull

Mark Webber: (-) "A második etapban végig nyitva volt a tanksapkám. Ausztráliában is ugyanezzel a problémával küzdöttünk, ami rohadt frusztráló. A boxkiállás után ismét jó pozícióba kerültek, de akkor megint elromlott valami, és ki kellett állnom. A tempónk megvolt, de az eredmény még várat magára."

David Coulthard: (-) "Elromlott a jobb oldali hátsó féltengely, ezért ki kellett állnom. Agresszív versenystratégiát alkalmaztunk, ami kiválóan működött. A mezőny végéről általában egy kiállásos taktikát választunk, de mint Malajziában láttuk, az szinte lehetetlenné teszi az előzést, úgyhogy a rövidebb etapok mellett tettük le a voksunkat. Az autó kiválóan muzsikált, és a stratégiánk is bevált volna. Nehéz időszakon megyünk keresztül, de túlleszünk rajta, és megerősödve fogunk belőle kikerülni, mivel a gyárban mindenki nagyon kemények dolgozik."

Toro Rosso

Tonio Liuzzi: (-) "Ma mindenféle problémával szembesültünk. Hidraulikai gondok okozták a vesztem, de előtte elromlott a rádióm, így amikor megelőztem Ralf (Schumachert), nem tudtam róla, hogy a pályán volt a Safety Car, mivel nem tudtam kommunikálni a csapattal. Ezért áthajtásos büntetést kaptam. Kár érte, mivel a kemény gumikon kezdtem, de a Safety Cart kihasználva nagyon hamar lecseréltem őket. Mivel egyedül én rajtoltam a keményeken, szerintem ez kifizetődött volna számunkra."

Scott Speed: (-) "Ez egy rövid verseny volt! Hátulról nekem jött valaki az 1-es kanyarban, de fogalmam sincs, kicsoda. A motor mindenesetre még a megpördülés közben lefulladt, így nem sokat tehettem. Jenson (Button) azt hitte, hogy ő trafált el, de nem hiszem, hogy ő volt a tettes. (Valójában Adrian Sutil volt - a szerk.) Kár, hogy így történt, mert a csapat még abban a fázisban tart, amikor minden kilométer számít az autó fejlesztésében, úgyhogy az első körben kiesni nem jött jól számunkra."

 
Welcome

 
Futamok képekben 2007
 
Pályaismertető
 
Dumaroom
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleményed?
Ki milyen rendszerességgel nézi a forma 1-et??

Rendszeresen
Amikor tehetem
Amikor az eszembe jut
Soha
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Nos?
Indulás: 2006-03-13
 
Kis kép
 
Kösziiii
SmileyCentral.com
 

Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!