Honda Racing F1 Team
2007.03.14. 20:55
Az elmúlt években a Honda világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújtott...
Honda Racing F1 Team
Az elmúlt években a Honda világbajnokhoz méltó teljesítményt nyújtott. Legalábbis a téli teszteken és a nyilatkozataiban. Az eredmények azonban jócskán elmaradtak a várakozásoktól, és jöttek a mára már szokásosnak mondható pofára esések. Az idei tesztek viszont nem a Hondáról szóltak, így nem meglepő, ha ezúttal a hangzatos megszólalások is elmaradnak. Lehet, hogy pont ez kell majd ahhoz, hogy végre a pályán is bizonyítson az istálló!?
A gárda tavaly éppen Budapesten szerezte meg fennállása első nagydíjgyőzelmét, az akkor első Jenson Button is pályafutása során először pezsgőzhetett a dobogó legfelső fokán. A Honda ezután félelmetes hajrát produkált, Button a magyar és a brazil futam közt (az utolsó hat versenyen) mindenkinél több pontot szerzett, beleértve a végső győztes Fernando Alonsót is. Ilyen szempontból talán a lehető legrosszabbkor jött számukra a téli szünet.
Az a szünet, ahol meglepő dolgot produkált a csapat. Ugyanis az elmúlt hónapokban síri csend uralkodott Hondáéknél, se hangzatos megszólalások, se világbajnoki tervek, de még egy optimistább nyilatkozattal is csak nagyritkán állt elő a csapat. Pedig volt azért mozgás, hiszen a technikai igazgató posztján Geoff Willist Shuhei Nakamoto váltotta, aki új aerodinamikusokat és mérnököket hozott a csapathoz. Szükség is volt a létszámnövelésre, tudniillik a Honda új szélcsatornával is gazdagodott.
Az RA107-essel azonban már nem volt minden rendben a teszteken, Barrichellóék lényegesen lassabbak voltak, mint az élmezőny. A vezetők már bejelentették, hogy a szezon második futamán, Malájziában egy javítócsomaggal felvértezve állnak rajthoz, tehát a szezon első felében nem várható kiugró eredmény a csapattól.
Ami viszont mindenképpen a gárda mellett szól, az az összeszokottság. A pilóták sem változtak, Jenson Button első győzelme után pedig valóságos ámokfutásba kezdett, ami idén is folytatódhat. Rubens Barrichellónak tavaly év elején problémái voltak az autóval, mára viszont maximálisan kiismerhette azt, így ettől fogva a brazilnak is szállítania kell az eredményeket. Ha az első versenyeken a páros nem marad le nagyon a többiektől, és ismét képes lesz egy tavalyihoz hasonló huszáros hajrára, akkor a csapat mindenképpen az élmezőnyben végezhet.
Előny |
Hátrány |
+ új szélcsatorna
+ tapasztalt pilóták
+ egységes csapat |
- alacsony sebesség
- eredménykényszer |
|