McLaren
Fernando Alonso: (1) "Az ausztráliai második hely után a mai győzelem az új csapatom színeiben egy valóra vált álommal ér fel számomra. Nagyon boldog és elégedett vagyok a fejlődéssel, amit az MP4-22 januári leleplezése óta bejártunk. Tudtuk, hogy a kulcs a győzelemhez a jó rajt lesz, mert az élről mi irányíthatjuk a versenyt, és a tervünket sikerült tökéletesen végrehajtanunk. Lewis második helye még fényesebbé teszi a mai eredményt. Tíz kör után átéltünk egy kisebbfajta drámát, mivel problémák támadtak a rádióval, és nem voltam biztos benne, hogy a csapat várni fog, amikor kiálltam a boxba. De vártak, és a kerékcsere során a rádiót is sikerült megjavítani. Ezt követően már csak a körülményekkel kellett megküzdenem, de mivel nem igazán fenyegették a vezetésemet, kissé lazíthattam a tempón. A futam persze ettől függetlenül kemény, nagyon kemény volt. Most folytatjuk a felkészülést a bahreini versenyre, amit már nagyon várok."
Lewis Hamilton: (2) "Ez volt pályafutásom legnehezebb versenye. A táv zömében védeni kellett a pozíciómat, és nagy elégedettséggel tölt el, hogy Felipe (Massát) és Kimi (Räikkönent) is sikerült magam mögött tartanom. Ez nehéz feladat volt, ráadásul a pilótafülkében nagy volt a forróság. Óriási köszönet jár a csapatnak, amiért nemcsak az autón, hanem én felkészítésemen is keményen dolgoztak az elmúlt hónapokban. A mai eredmény az egész istálló számára nagyszerű érzés. Remekül rajtoltam, Felipe és Kimi mellett is el tudtam húzni, így enyém lett a második hely. Felipe a 4-es kanyarban megtámadott, de végül kicsúszott a pályáról, így meg tudtam tartani a pozíciómat. A hajrában Kimi is felzárkózott mögém, mivel ekkor már küszködtem a balansszal, de a mai verseny akkor is felejthetetlen marad. Most már szélsőséges körülmények között is van versenyzési tapasztalatom, aminek jövőre nagy hasznát vehetem. Már alig várom Bahreint. Gratulálok Fernandónak, aki kiváló munkát végzett."
Ferrari
Kimi Räikkönen: (3) "Ez a nap a vegyes érzéseké. Egyrészt boldog vagyok, amiért 6 ponttal gazdagabb lettem, másrészt viszont csalódott, hiszen a verseny nem úgy alakult, ahogy vártam. A hétvégén kompromisszumokat kellett kötnünk az autómmal, ezért nem tudtuk teljesen kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket. Ma kicsit lassabbak voltunk a legnagyobb ellenfelünknél. Ismétlem, kissé csalódott vagyok, de tudom, hogy ez még csak az idény kezdete, és a most szerzett pontok később fontosak lehetnek a világbajnoki küzdelemben. A csapat a bizonytalanságokat figyelembe véve szép munkát végzett. Igyekeznünk kell fejlődni, hogy a csomagunk valamennyi eleméből száz százalékot hozzunk ki. Az első kanyar? Fernando (Alonso) és Lewis (Hamilton) egyszerűen jobbak voltak nálunk."
Felipe Massa: (5) "Ez kemény verseny volt, nagyon kínlódtunk vele. Szinte lehetetlen volt előzni. Megpróbáltam megelőzni Lewis-t, de hibáztam, és lesodródtam a pályáról. Nem ostorozhatom magam azért, mert tenni akartam valamit, majd legközelebb sikerül. A verseny nem alakult a terveink szerint, és lassabbak is voltunk, mint vártuk. Most ki kell derítenünk, ennek mi volt az oka, hogy a következő versenyekre megváltozzon a helyzet. Az mindenesetre fontos volt, hogy eljussunk a célig, mert elengedhetetlen mindig pontokat szerezni."
BMW
Nick Heidfeld: (4) "Nagyon boldog vagyok, ez fantasztikus élmény! Egy darabig biztosan nem fordul elő még egyszer, hogy megverem az egyik Ferrarit. Pedig a versenyhétvége elején Felipe (Massa) még óriási fölényben volt. Az edzéseken még jelentős problémáink voltak a balansszal, de a versenyen már minden tökéletesen sikerült. Az autó vezethetősége kifogástalan volt, műszaki gondjaink sem adódtak, én pedig a hőség ellenére kiválóan éreztem magam. Az első kanyarban Robert (Kubica) kissé nekem koccant, de később bocsánatot kért - néha megesik az ilyesmi. Szerencsére az autóm nem sérült meg. Amikor Felipe kicsúszott, megelőztem, de meglepett, hogy viszonylag könnyedén magam mögött tudtam tartani, és hamarabb állt ki a boxba, mint én. Az utolsó etap során használtam a keményebb gumikat, de azok is jól működtek. A végsebességem jó volt, ami megnehezítette Felipe számára a támadást. Kiváló - és kissé meglepő - eredményt értünk el, de továbbra is két lábban kell állnunk a földön. Folytatnunk kell a munkát, hogy kiküszöböljük azokat a hibákat, amelyeket néha még elkövetünk."
Robert Kubica: (18) "Problémás versenyem volt, szinte minden rossz megesett velem a rakoncátlankodó váltótól kezdve a futam elején elszenvedett koccanásig. Rendkívül gyenge tempót diktáltam, úgyhogy szeretném a mai napot minél gyorsabban elfelejteni. Igaz, ma is bizonyítottuk, hogy gyorsak vagyunk. Mivel a teszteken kiváló tempóra voltunk képesek, csalódás számomra, hogy az első két versenyen nem működött megfelelően az autó. Az időmérőn még gyors voltam, a versenyen viszont már semmi sem jött össze. A legnagyobb problémám a fékstabilitás volt. Képtelen voltam normálisan lelassítani, így számos hibát követtem el, amíg leintettek. Folyamatosan blokkoltak a kerekeim, nem tudtam időben elfordulni, és túlkormányzott volt az autóm. Ráadásul a rádiókommunikáció sem működött a verseny alatt."
Renault
Giancarlo Fisichella: (6) "Ma ez volt a legtöbb, amit tehettem - és a jelenlegi helyzetünkben olyan ez az eredmény, mintha a dobogón végeztünk volna. Büszke vagyok a mai versenyemre, a tempónk jobb volt, mint a hétvége korábbi részében, és az autónk is kiegyensúlyozottabban és következetesebben viselkedett. A rajtom különösen jól sikerült, az 1-es és 2-es kanyarban támadó szellemben tudtam vezetni, és nyertem is négy helyet. A csapat reálisan látja a helyzetünket, de keményen dolgozunk, hogy kiderítsük, miért vagyunk lemaradva - mindenki nagyon motivált, hogy előrelépjünk az autóval, és megkezdjük a felzárkózást."
Heikki Kovalainen: (8) "Ez volt az első F1-es pontom, és egy ilyen kemény verseny után kellemes érzés volt bezsebelni. Ma minden egyes körben támadóan vezettem, igyekeztem olyan keményen nyomni a gázt, amennyire csak tudtam, hogy javítsak a pozíciómon. Az autó balansza hasonló volt, mint az időmérőn, azaz a gyors kanyarokban kissé kiszámíthatatlannak tűnt, ezért a 6-os kanyarban átéltem néhány meleg helyzetet, de a határon autózva előfordul az ilyesmi. Ez a verseny számomra mindenképpen jobban sikerült a melbourne-inél, és ütőképesebbek voltunk, mint az időmérőn tűnt. Szerintem a helyes irányba haladunk, és tudom, hogy a csapat emelt fővel fog dolgozni tovább még akkor is, ha jelenleg nem mi vagyunk a győztesek. Bahreinben remélhetőleg még gyorsabbak leszünk."
Toyota
Jarno Trulli: (7) "Boldog vagyok, hogy pontszerző helyen fejeztem be a versenyt, jó hétvége van a hátam mögött. Végig keményen harcoltam, az autó tökéletesen működött, és a maximumot hoztuk ki a lehetőségeinkből. Az egyetlen negatívum a rajt volt, amit elrontottam, ezért a verseny zömét (Giancarlo) Fisichella mögött töltöttem. Az első etapban gyorsabb voltam nála, de aki elöl van, ezen a pályán általában elöl is marad. Ennek ellenére elfogadható tempót diktáltunk, és egyenletesen gyors köröket produkáltunk az utolsó tíz kör kivételével, amikor néhány kisebb technikai probléma miatt vissza kellett vennem a tempóból. Ezzel együtt jó eredményt értünk el, és köszönetet kell mondanom a csapatnak, mivel az egész hétvégén hibátlanul dolgoztak."
Ralf Schumacher: (15) "A starttól kezdve nehéz dolgom volt, ez egyike volt azoknak a napoknak, amikor semmi sem jön össze. Az autó pocsékul rugaszkodott el a rajtrácsról, majd fékeznem kellett, hogy ne találjam el Jarno autóját, ami jó néhány helyembe került. Emiatt a verseny első felét forgalomba ragadva töltöttem. Nem sokkal az első boxkiállásom után lassú defektet kaptam, ezért be kellett iktatnom egy nem tervezett kerékcserét is. Ennek következtében sokáig kellett nehéz autót vezetnem, ami tönkretette a balanszot. Mindent egybevetve nehéz versenyen vagyok túl, és még pontot sem szereztem. De rövidesen következik Bahrein, és remélem, ott jobban teljesítek. Jarno eredmény bizonyítja, hogy az autóban megvan a kellő sebesség ahhoz, hogy mindketten jól szerepeljünk."
Williams
Alex Wurz: (9) "Ez jó verseny volt, remekül szórakoztam, különösen az első etapban, amikor a lágy gumikon elég gyors voltam, és sokat tudtam előzni. Fizikai szempontból is elégedett vagyok, mert egy ilyen kemény délutánnal a hátam mögött is jól érzem magam. Mivel a 19. helyről rajtoltam, a verseny végén nehezemre esett (Jarno) Trullival és (Heikki) Kovalainennel küzdenem, és sajnálom, hogy éppen nem tudtam pontot szerezni. Már alig várom Bahreint, mert az autónk végre sokkal jobb az időmérőn, mint korábban, és remélhetőleg ott is olyan gyors leszek a versenyen, mint itt voltam. Akkor talán pontokkal ajándékozhatom meg azokat, akik otthon dolgoznak értünk keményen."
Nico Rosberg: (-) "Ausztráliához képest sikerült javítanunk az edzésteljesítményünkön, ezért a rajthelyünk kedvező volt, de a startnál visszaestem (Robert) Kubica mögé. Ő később elkövetett egy hibát, vagy valamilyen gondja volt, így hát bevágtam mellé, és visszaszereztem tőle a helyemet. Attól kezdve beleadtam apait-anyait, de végül megállt az autóm. Nagy kár, hogy nem értünk célba, az viszont biztató, hogy fejlődtünk, és a jövő héten remélhetőleg még jobban szerepelhetünk."
Red Bull
Mark Webber: (10) "A tizedik hely éppen az az eredmény, amit remélhettünk a mai naptól. Az autó megbízhatóan működött, a boxkiállások pedig tökéletesen sikerültek, de természetesen szeretnénk többet nyújtani, és még korai szakaszában járunk a szezonnak. A malajziai verseny mindig nagyon kemény, igazi próbatétel a csapat számára, és nekünk sikerült célba juttatnunk az autót, amiben sok pozitívumot lehet találni."
David Coulthard: (-) "A második boxkiállás után a fékpedál valamilyen rejtélyes okból hozzádörzsölődött a kormányoszlophoz, ami kettős következménnyel járt. Egyrészt csökkent a fékerő, másrészt a kormány hatásfoka, így egyetlen dolgot tehettünk: feladtuk a versenyt."
Honda
Rubens Barrichello: (11) "A 11. hellyel nem lehetünk elégedettek, de a tegnapi időmérőhöz viszonyítva úgy érzem, elfogadható versenyt futottunk. A két idei hétvégén pocsékul sikerült a kvalifikációnk, de a versenyen mindkétszer bizonyítottuk, hogy ha szombaton nem szenvedünk, közel kerülünk a pontszerzéshez. A soron következő futamon ezért az időmérőn mutatott teljesítményünk javítására kell koncentrálnunk, egyelőre ez a legtöbb, amit tehetünk."
Jenson Button: (12) "Ahogy vártuk, nehéz versenyünk volt. Az első etapom lehangolóan sikerült. (Adrian) Sutil eltrafálta az autóm oldalát, ami megsérült, jóllehet, nem tudom megítélni, ez rontott-e a teljesítményemen. Az első két etap során borzasztóan szenvedtem a hátsó tapadás hiánya miatt. A hajrára ezért alacsonyabbra állítottuk az első szárnyállást, radikálisan előretoltuk a fékerő-elosztást, és csökkentettük a guminyomást, ami hajszálnyival javított a helyzeten. Csak a 12. helyen értünk célba, de a tegnaphoz képest ezt is előrelépésnek kell tekintenünk."
Super Aguri
Takuma Sato: (13) "Jól rajtoltam. A rajt rendkívül mozgalmas volt, egy csomó autó zúgott be fej-fej mellett az 1-es és 2-es kanyarba, és a nagy zűrzavarban megsérült az autóm orra, amitől romlott a teljesítménye is. A 4-es kanyarban a Toro Rossók mellett fordultam be, és nem maradt hová mennem, leszorítottak a fűre, ezzel sok helyet vesztettem. Visszaelőztem néhány autót, ami izgalmas volt, aztán ettől kezdve jól alakult a versenyem. A második boxkiállásnál eltékozoltunk néhány másodpercet, ezért azt hiszem, jobb helyen is végezhettünk volna, de ez így is biztató eredmény."
Anthony Davidson: (16) "Ez nehéz verseny volt számomra, mert egész héten influenzával küszködtem. Tudtam, hogy ez nem lesz sétagalopp, de boldog vagyok, amiért eljutottam a célig. Ezúttal kimaradtam a balhéból az első körben, amely éppúgy jól sikerült, mint a rajtom. Utána, különösen az első etapban viszont küszködtem az autó balanszával, a többi autót követve alulkormányzottsággal bajlódtam, ami ellen még tennünk kell valamit. Az egész verseny alatt meglepően rossz volt a tapadás, nekem legalábbis sohasem volt megfelelő. Most is elkövettem néhány hibát a tapasztalatlanságom miatt, ezektől azonban meg fogok szabadulni, és a mai eredmény mindenképpen sokkal jobb, mint a két (három - a szerk.) héttel ezelőtti, ezért elégedett vagyok az elvégzett munkával."
Toro Rosso
Scott Speed: (14) "Kemény verseny volt a mai. A fékező lábam felhólyagosodott, mivel a pedált valamiért nagyon nehezen lehetett lenyomni. Az autó azonban versenyképesebb volt, mint vártuk. A fiúk nagyon keményen dolgoztak az elmúlt hetekben, ezért örülök, hogy ezt célba éréssel hálálhattam meg nekik. Rengeteget tanultunk a hétvége során, ezért Bahreinben talán kicsit jobban szerepelhetünk."
Tonio Liuzzi: (17) "Sajnálatos, hogy Sato a 4-es kanyarban bemutatott őrült manőverével tönkretette a versenyemet, mivel egészen addig minden remekül ment. De összeütköztünk, aminek következtében Scott hátsó kerekéhez is hozzáértem, így ki kellett állnom egy új orrkúpért. Kár érte, mivel úgy éreztem, hogy erős a versenytempónk, és jobb eredményre vagyunk képesek. Pozitívum viszont, hogy Ausztrália óta gyorsultunk, ezért kicsit optimistábban várhatjuk a következő futamot."
Spyker
Adrian Sutil: (-) "Jól rajtoltam, sok autót megelőztem az első kanyarban, és már (Jenson) Buttont támadtam, amikor a negyedik kanyar féktávján valami eltört az autó hátulján, és elvesztettem az uralmam fölötte. Ez rendkívül szomorú, hiszen kellemetlen érzés fél kör után befejezni egy versenyt, amire annyira készültél. A fiúk miatt is csalódott vagyok, hiszen nap mint nap keményen dolgoznak, de Bahreinben javítani fogunk."
Christijan Albers: (-) "Borzasztóan sajnálom a kiesést, mivel nagyon bíztam az autóban a versenyen. Az előttem autózók folyamatosan húztak el tőlem, de nem olyan gyorsan, mint vártam, ezért úgy vélem, ha igyekszünk, utolérhettük volna őket. De elromlott a sebességváltóm, és beragadt egyes fokozatban, ezért a boxba hajtottam. Ott a magas hőmérséklet miatt sajnos kigyulladt az autó, és ez véget vetett a versenyemnek. Remélem, Bahreinben lehetőségünk lesz mindenkinek megmutatni, mennyit fejlődött az autónk ezen a hétvégén." |