ING Renault F1 Team
2007.03.14. 20:52
Két év alatt két egyéni világbajnoki cím, és összesen 19 győzelem...
ING Renault F1 Team
Két év alatt két egyéni világbajnoki cím, és összesen 19 győzelem. A következő esztendőben jelentős visszaesés, és harmadik hely a konstruktőrök közt. Ez volt a mérlege a Renault-előd Benettonnak 1996 végén, az első Michal Schumacher nélküli idényben. Tizenegy évvel később kísértetiesen hasonló a helyzet a francia gárdánál. Fernando Alonso szintén két vb-elsőséggel a tarsolyában hagyta ott Flavio Briatorét és csapatát. A kérdés az, hogy a folytatás is hasonló lesz-e, vagy a történelemben harmadikként a Renault is képes lesz arra, hogy egymás után legalább háromszor legyen világbajnok.
A triplázás eddig csak a McLarennek (1988-1991) és a Ferrarinak (2000-2004) sikerült. Ez a két gárda a téli tesztek eredményei alapján most is a Renault előtt jár, és ha a bajnokesélyes pilótákra terelődik a szó, a legtöbben általában Alonsót, Raikkönent vagy Massát emlegetik (nem feltétlenül ebben a sorrendben), és ugyebár jelenleg egyikőjüknek sincs Renault-s kötődése.
A csapatban nem történtek jelentősebb személyi változások (bár Alonso távozása mindenképpen nagy érvágás), így az összeszokottság mellettük szól. Az R27 is időben elkészült, ráadásul az első tesztektől fogva gyors volt, de a fentebb már említett két rivális rendre megelőzte a festésében is jelentősen megújuló Renault-kat. Ennek talán legfőbb oka, hogy tavaly a Michelin abroncsokkal verhetetlennek bizonyuló autókra idén már a Bridgestone termékei kerülnek fel, és a jelek szerint ezt még nem szokta meg a csapat.
Pilóták terén sem nevezhetőek éppen veretesnek a franciák. Giancarlo Fisichella számára vízválasztó lesz az idei év, hiszen az olasz most elsőszámú versenyző lesz, így minden adva lesz számára, hogy világbajnok legyen. Persze más kérdés, hogy a kiöregedő félben lévő Fisico képes-e az áttörésre. Mindenesetre csipkednie kell magát, mert ha nem tudja szállítani az eredményeket, akkor könnyen az idei lehet pályafutása utolsó F1-es szezonja. Csapattársa az a Heikki Kovalainen lesz, aki a teszteken gyorsaságáról, a GP2-ben pedig remek versenyzői képességeiről már tanúbizonyságot tett. A finn képes lesz jó eredményeket elérni, és akár már újonc évében megszerezheti első győzelmét is.
A Renault a téli teszteredményeket figyelembe véve jelenleg kisebb hátrányban van a Ferrarival és a McLarennel szemben, de a csapatot még korai lenne leírni, hiszen mégiscsak a legutóbbi két év világbajnokáról van szó.
Előny |
Hátrány |
+ összeszokottság
+ korán elkészült az autó
+ sok tesztkilométer |
- nincs Alonso
- pilóták
- kevés tapasztalat a Bridgestone-okkal |
|