A Renault még mindig tanácstalan
2007.04.10. 11:58
A Renault istálló mindkét autója pontszerző helyen ért célba a hétvégi Maláj Nagydíjon, Fisichella hatodik, Kovalainen nyolcadik lett. A címvédő gárda hátránya azonban még mindig tetemes az élmezőnyhöz képest, de a szakemberek még csak nem is sejtik ennek okát.
A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj lehangoló eredménye után a Renault-val kapcsolatban olyan hírek is napvilágot láttak, hogy új autót épít a gárda. Ezt a franciák tagadták, de azért erőteljes fejlesztésekbe kezdtek.Ennek eredményeként Malajziában már mindkét versenyautó a legjobb nyolcban fejezte be a versenyt, Giancarlo Fisichella és Heikki Kovalainen összesen négy pontot tett be a kasszába. A legutóbbi két szezon konstruktőri világbajnokától azonban ez még roppant kevés.
Természetesen a francia márka szakemberei is tisztában vannak ezzel, ám arra még nem sikerült rájönniük, hogy az R27-es miért ilyen gyenge: „Rengeteg tisztázatlan kérdés van még”- nyilatkozta csalódottan Pat Symonds, a Renault főmérnöke. „Sherlock Holmes módjára nagyon aprólékos munkával jöhetünk csak rá a gyengélkedés valós okaira.”
„Tudjuk, hogy a gyors kanyarokban lassúak vagyunk, ez a szektoridőkből jól látszik, de emellett még kiegyensúlyozatlanok is vagyunk. Ez jellemző más csapatokra is, de az ő teljesítményük mégis jobb, mint a miénk.”
„Tisztában vagyunk vele, hogy valamit rosszul csinálunk, csak azt nem tudjuk, hogy mit”- folytatta a brit. „Az tény, hogy amikor kipróbáltuk az új gumikat, akkor jelentős aerodinamikai visszaesést tapasztaltunk. Korábban, amikor a gumikkal kapcsolatban nagyobb szabd terünk volt, akkor a szélcsatornában rengeteget tesztelhettünk. Most ez már nem így van. Ezt a hátrányunkat mára már talán ledolgoztuk, de közben más területeken is nehézségeink adódtak”- fejezte be lehangoltan Pat Symonds.
|