Friss infók : A FIA kitart a motorok befagyasztása mellett |
A FIA kitart a motorok befagyasztása mellett
Wintus 2006.05.16. 15:19
A sport irányító testülete, a Nemzetközi Automobil Szövetség határozottan visszautasította a csapatok kérését, akik arra szólították fel őket, hogy az előzetes tervekkel ellentétben, felejtsék el a motorfejlesztések betiltására irányuló törekvéseiket.
Mint ismeretes, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a költségek drasztikus csökkentésének érdekében három évre (2008, 2009, 2010) betiltaná a motorfejlesztéseket.
Nem egészen hat héttel a 2008-as szabályok véglegesítésének határideje előtt azonban egyre nagyobb a feszültség az irányító testület és a nagyvállalatok között, akik bár elkötelezték magukat a Forma-1 mellett, több kérdésben sem értenek egyet a szövetséggel.
Az elmúlt héten a csapatok képviselői ismét összeültek a FIA küldöttségével, hogy megvitassák a 2008-as szabálymódosításokat, és javaslataikkal előrébb vigyék a Forma-1-et. Azonban a 2008-as bajnokságban résztvevő 12 csapat közül 8-an a motorokfejlesztések betiltására irányuló törekvéseket kritizálták, ugyanis véleményük szerint ez akár meg is ölheti az F1-et.
Azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) elnöke, Max Mosley hétfőn hivatalos levélben közölte a csapatokkal, hogy nem teljesítik kívánságaikat, és ragaszkodnak a motorok befagyasztásához a 2008-as idénytől.
Mosley azzal védekezett, hogy a motorfejlesztések kiszorítása - melyet a 2005-ös idény elején a Renault gondolt ki - az egyik alapköve a költségcsökkentő terveiknek. Az elnök továbbá azt is kihangsúlyozta, mikor a csapatok leadták nevezésüket a 2008-as bajnokságra, elfogadták az előzetes szabálymódosítási javaslatokat, melyek közt az említett megszorítás is szerepelt.
"A 2008-as Forma-1-es Világbajnokság kezdetével befagyasztjuk a motorokat" - mondta. "Ezzel a költségek drasztikus csökkenését szeretnénk elérni, valamint azt, hogy kiegyenlítettebb legyen a mezőny. Mikor a csapatok leadták nevezéseiket a 2008-as bajnokságra, elfogadták az addig kiadott szabálymódosítási javaslatokat, melyek közt fő helyen szerepelt a motorok befagyasztása."
"Sokan csak a költségek drasztikus csökkenése miatt adták le a nevezésüket, így nem tehetjük meg, hogy az egyik legfontosabb szabályt eltöröljük, hiszen ezzel ismét egekbe szöknének a költségek."
Eközben a Ferrari sportigazgatója, Jean Todt védelmébe vette a szövetséget, és a következőket mondta: "Ha valaki elolvasta a 2008-as szabályokat, akkor jól láthatta, hogy a motorokat a 2008-as, a 2009-es, és a 2010-es évre befagyasztják" - mondta a francia szakember. "Ha már egyszer jelentkeztél a bajnokságra, el kell fogadnod a szabályokat
|