FORMA-1 a száguldók cirkusza!!
Menü
 
Nyilatkozatok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pilóták hivatalos weboldala
 
Naptár
2025. Szeptember
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Videók
 
Kimi Räikkönen
 
Hány látogató olvassa a lapot?
látotagó olvassa a lapot.
 
Zene
 
2009 évi futamok időpontjai

Versenynaptár

2009 FIA Formula One World Championship

Március 29. - Ausztrália
Április 5. - Malajzia
Április 19. - Kína
Április 26. - Bahrein
Május 10. - Spanyolország
Május 24. - Monaco
Június 7. - Törökország
Június 21. - Anglia
Július 12. - Németország
Július 26. - Magyarország
Augusztus 23. - Európa - Valencia
Augusztus 30. - Belgium
Szeptember 13. - Olaszország
Szeptember 27. - Szingapúr
Október 4. - Japán
Október 18. - Brazília
November 1. - Abu Dhabi

 
Friss infók
Friss infók : Forma-1 2007: Apa, kezdődik!

Forma-1 2007: Apa, kezdődik!

Wintus / F1 hírek  2007.03.14. 20:51

Tizenegy csapat huszonkét pilótája pénteken megkezdi a versenyfutást a megszerezhető két világbajnoki címért Melbourne-ben, a Forma-1 történetében immáron 58. alkalommal. Összeállításunkban a szezonrajt előtti legfontosabb tudnivalókat gyűjtöttük össze.

Több hónapos felkészülés és közel 170.000 tesztkilométer megtétele után a mezőny pénteken, az Ausztrál Nagydíj első szabadedzésen végre nekivág a 2007-es világbajnoki sorozatnak. Az Albert Parkban Fernando Alonso személyében a címvédő, és az egyetlen aktív világbajnok is ott lesz a rajtnál. Három versenyző, Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen és Adrian Sutil pályafutása első F1-es startjára készül, de Robert Kubica és Anthony Davidson sem túl járatos, mindketten első teljes évadjuknak vágnak neki az idei esztendőben. Alexander Wurz személyében köszönthetünk egy nagy visszatérőt, de ugyanakkor egy nagy hiányzója is lesz az idei évadnyitónak. Mint az jól ismert, a hétszeres világbajnok Michael Schumacher 16 szezon után tavaly elköszönt a száguldó cirkusztól, máig vitatott méretű űrt hagyva maga mögött.

Röviden talán így lehetne összefoglalni az idei első futam előtt a történteket, de akkor még nem szóltunk a legfontosabb szabálymódosításokról, vagy éppen az elmúlt hónapokban lejátszódó pilótakeringőről, de konkrétan arról sem, hogy a csapatok milyen előjelekkel várják a szezont. Az alábbiakban mindezt pótoljuk!

Szabályváltozások - 2007

Michelin abroncsokAhogy az lenni szokott, az idei évben is változtak a szabályok. Az egyik legdrasztikusabb változáson a motorokra vonatkozó regulák estek át, ugyanis a csapatoknak a 2006-os szezonzáró Brazil Nagydíj után le kellett adniuk egy olyan erőforrást a Nemzetközi Automobil Szövetségnek (FIA), amellyel az idei évben, illetve a rá következő három esztendőben versenyezni szeretnének. A FIA csak olyan motort fogadott el a résztvevőktől, amely a 2006-os szezon során az előírtaknak megfelelően már két teljes versenytávot teljesített. A csapatoknak azonban december 15-ig lehetőségük volt arra, megfogalmazzák, mely elemeken szeretnének változtatni március 1-ig, mikor végleges formájában leadják erőforrásaikat. Az irányító testület a motorfejlesztések befagyasztásával a költséges drasztikus csökkenését szeretné elérni a következő négy évben. A költségek csökkentése mellett a biztonsági szint emelése is cél volt, így az idei évtől 19 000-re szabályozták az egységek maximális fordulatszámát. Bár a korlátozás kétségkívül összehozhatja a mezőnyt, több versenyző is arra panaszkodott, hogy ezzel sokkal nehezebbé válhat az előzés a 2007-es idényben.

Gumitéren is komoly változások voltak az elmúlt hónapokban. A Michelin tavalyi kiválásával az idei évtől a Bridgestone egyedüli beszállítóként látja el a teljes mezőnyt termékeivel, ami miatt egyesek úgy gondolják, hogy a régebb óta a japánokkal dolgozó istállók, köztük a Ferrari is, valamelyest előnyben lesznek a többiekkel szemben. A FIA azonban cáfolta mindezt, ugyanis megerősítette, a Bridgestone teljesen új keverékeket készített az idei évre, pontosabb négyféle specifikációt, melyek közül minden egyes versenyen kétfélét bocsát a csapatok rendelkezésére. Az új sportszabályzat értelmében viszont mindkét specifikációból legalább egy garnitúrát fel kell használniuk a csapatoknak a versenyen - kivéve, ha esnik az eső -, és ezt még maguk a nézők is ellenőrizhetik, ugyanis a lágyabb keverékű gumik pereme jól látható módon meg lesz jelölve, mellyel az idei évben teljesen nyílttá válik a stratégia. A csapatok maximálisan 14 garnitúra száraz, öt garnitúra esős, és négy garnitúra extrém esős abroncsot használhatnak fel egy adott versenyhétvégén.

Bár technikai területen történt még egy-két kisebb változás - mint a kormányon helyet kapó pályaállapot-jelző ledsor, illetve néhány a biztonságért felelős szenzor megjelenése - javarészt a sportszabályzat változott.

Talán a legszembetűnőbb az, hogy a versenyhétvégék időbeosztása megváltozott. Pénteken az eddigi két, egyenként egyórás tréning helyett, két másfél órás edzést rendeznek meg, ahol a csapatok a tavalyi évvel ellentétben három helyett csak két autóval körözhetnek, ám azokba a versenyzők rovására, tesztpilótákat is ültethetnek. A megszorítás annyi: a délelőtti és délutáni edzésre is előre kell nevezni a versenyzőket, tehát egy adott tréningen csak két versenyző körözhet egy csapaton belül. Mivel a tavalyi évben a pénteki edzéseken szinte csak a harmadik autóval futó tartalékversenyzők köröztek, hogy a versenyzők megkíméljék a két versenyhétvégére kalibrált motorjaikat, a szövetség az idei évben lehetővé teszi a csapatok számára, hogy pénteken edzésmotort használjanak, ám azoknak is meg kell egyezniük a már leadott specifikációval. A szövetség ezzel azt szeretné elérni, hogy a pénteki tréningek is mozgalmasak legyenek, senki ne spóroljon az autójával. A versenymotort tehát csak a szombat délelőtti edzést megelőzően kell az autókba építeni, és ennek az egységnek kell kibírnia két versenyhétvégét, azaz az idei évtől már csak négy napot.

Ugyan sok kritika érte a tavalyi évben bevezetett új időmérő szisztémát, a szövetség nem bolygatta, vagy egyszerűen már nem merte bolygatni a kvalifikáció menetét 2007-ben. A versenyen azonban lesz némi változás, ugyanis átdolgozták a biztonsági autóra vonatkozó regulákat.

Mivel a tavalyi esztendőben többen is panaszkodtak arra, hogy jogtalan hátrányba kerülnek a biztonsági autó beküldése miatt, az irányító testület átdolgozta az ilyen esetekben életbe lépő szabályokat. Az idei évtől a biztonsági autó pályára küldésekor egészen addig zárva lesz a boxutca (vagyis nem lehet tankolni), míg a teljes mezőny fel nem sorakozott a vezető autó mögött. Aki a biztonsági autó kiküldésének pillanatában tankoláson és kerékcserén volt, az természetesen befejezheti a műveletsorozatot, ám azok, akik mégis tankolásra adják a fejüket - mert mondjuk nem tehetnek mást, és ha nem cselekednek, kiszárad a tankjuk - 10 másodperces büntetést kapnak. A szövetség ezzel azt a tumultust szeretné elkerülni, mely a biztonsági autós fázisban jellemezte a boxutcát.

Az elmúlt években egyre égetőbbé vált az a kérdés, vajon miként lehetne megoldani, hogy a lekörözött versenyzők ne ékelődjenek be a pozíciókért harcolók közé a biztonsági autó mögött. Bár több megoldás is felmerült az elmúlt hónapokban, a szövetség végül úgy határozott, mikor a versenybíróság biztonságosnak ítéli meg, akkor jelzést adhat a lekörözött versenyzőknek, hogy álljanak ki a pozíciókért harcolók közül, és megelőzve a biztonsági autót, egymás közti pozíciójukat megtartva tegyenek meg egy kört és álljanak be a sor végére, még mielőtt a biztonsági autó el nem engedi a mezőnyt. Az idei évtől tehát a biztonsági autó már nem szól olyan nagymértékben bele a verseny alakulásába, noha a riválisok közti különbségek egyértelműen elvesznek.

Annak köszönhetően, hogy eddig nem volt egységes rendszer arra vonatkozóan, miként lehet büntetni azokat, akik feltartják, vagy akadályozzák vetélytársaikat az időmérő edzésen, a szövetség ezen a területen is változtatott. Az idei évtől a versenybírák bármikor hátrébb rangsorolhatják a bűnöst a rajtrácson, függően a helyzet komolyságától. Fellebbezésnek helye nincsen.

Most pedig nézzük, mit várhatunk az egyes csapatoktól...

 
Welcome

 
Futamok képekben 2007
 
Pályaismertető
 
Dumaroom
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleményed?
Ki milyen rendszerességgel nézi a forma 1-et??

Rendszeresen
Amikor tehetem
Amikor az eszembe jut
Soha
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Nos?
Indulás: 2006-03-13
 
Kis kép
 
Kösziiii
SmileyCentral.com
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.