Vita...
Wintus 2006.03.15. 11:35
Az autógyártók és a FIA közti végső megállapodás, mely a rivális széria fenyegetését elhárítva biztosítaná a Forma-1 hosszú távú jövőjét, most úgy tűnik, hogy az egységes elektronikai rendszerek (ECU) esetleges bevezetésétől függ.
Bár FIA elnöke Max Mosley és Bernie Ecclestone illetve a GPMA képviselői között zajló tárgyalások végül nem hozták meg a várt eredményt Bahreinben, úgy tűnik, a megoldás már nincs messze.
Max Mosley a következőket mondta a bahreini találkozót követően: „Nagyon csalódott lennék, ha az elkövetkezendő néhány hétben, legkésőbb a hónap végére ne tudnánk megoldani a köztünk kialakult problémákat.”
Úgy tűnik, hogy a sport kereskedelmi feltételeiben már megállapodtak a felek, és a nagyvállalatok is egyetértettek abban, hogy csakis úgy lehet megmenteni a sportot, ha minél előbb csökkentik a költségeket. A nagyvállalatok Mosley azon terveit is helyeselik, melyek szerint már korán meg kellene nyitni a 2008-as idényre való nevezést, melyre csak pár hetet szabadna biztosítani a csapatoknak, hogy már korán megkezdődhessenek a tárgyalások a későbbi szabályokról.
„A Világ Tanácsnak még rá kell bólintania, azonban mi azt szeretnénk elérni, hogy március 24-én megnyithassuk a nevezést, melyet egy héttel később, március 31-én le is zárhatnánk” – folytatta Mosley. „Mindannyian értjük ennek az okát. Ha újabb szabálymódosításokat hajtunk végre, az legalább három hónapba telik, ám csak úgy tudunk érdemben is tárgyalni, ha már olyan emberek állnak a rendelkezésünkre, akik részt vesznek a világbajnokságban.”
„Ha az emberek azt akarják, hogy beszéljünk a későbbi szabálymódosításokról, akkor azt csak úgy tehetik meg, ha már a bajnokság résztvevői. Vagy nem jelentkeznek, kivárnak, meglátják, mit határoztunk, és csak azután döntenek.”
Azonban megbízható források szerint a két fél között még nincs mindenben egyetértés, hiszen a nagyvállalatoknak nem tetszik, hogy a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) minden áron ragaszkodik az egységes elektronikai rendszerek bevezetéséhez.
A hírek szerint Mosley a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon több gyár magas rangú képviselőjével folytatott tárgyalásokat, akik egyöntetűen az egységes elektronikai rendszerek bevezetése miatt aggódtak.
Az autógyártók semmiképpen nem szeretnék az egységes rendszerek bevezetését, ugyanis véleményük szerint azzal csökkennének a kihívások a Forma-1-ben – bár Mosley továbbra is eltökélt, hogy ez lenne a lehető legjobb az F1 számára.
Mosley állítólag már közölte a nagyvállalatokkal, hogy ebből a tervéből nem fog engedni, így emiatt még koránt sem biztos, hogy az elkövetkezendő hetekben megszülethet a két fél közti egyezség.
A BMW Motorsport igazgatója, Mario Theissen az Autosport magazinnak adott nyilatkozatában elmondta, bízik benne, hogy a megbeszélések értelmes hangnemben folytatódnak tovább.
„Nem hiszem, hogy neki kellene esnünk egymásnak” – mondta Theissen. „Szerintem le kell higgadni, és át kell gondolni, hogy a csapatok, a rajongók, és természetesen a kereskedelmi jogokat birtoklók érdekeit figyelembe véve, mi lenne számunkra az elfogadható.”
„Szerintem először is támogatnunk kell a költségek csökkentését, azonban meg kell tartanunk az egyensúlyt. A Forma-1-nek mindig is a motorsportok királyának kell maradnia, és ezt a FIA által végzett közvélemény kutatás is igazolja, mely a tavalyi évben egyértelműen rámutatott arra, hogy a rajongók technológiát akarnak az F1-ben, bár kétségkívül csökkentenünk kell a költségeket.”
|