Friss infók : A TWG nem lép fel a flexibilis szárnyak ellen |
A TWG nem lép fel a flexibilis szárnyak ellen
Wintus 2006.04.20. 17:00
Annak ellenére, hogy a szezon első két megmérettetését a flexibilis szárnyak körüli vita árnyékolta be, a csapatok technikai igazgatói szerdai ülésükön úgy döntöttek, nincs szükség a szabályok, illetve a FIA tesztmetódusának megváltoztatására.
Már a szezonnyitó Bahreini Nagydíjon komoly vitát váltott ki a Ferrari hátsó szárnya, melyet riválisaik illegálisnak tituláltak. A Maláj Nagydíjon azonban ténylegesen kitört a háború, mikor a televíziós felvételekből egyértelműen kiderült, hogy a Ferrari első szárnyainak felső lemeze bizonyos sebességek felett elmozdul, és a szárny más szöget vesz fel.
Az eset után a mezőny nyolc csapata óvást kívánt benyújtani az olaszok ellen, melyet végül a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegátusának vezetője, Charlie Whiting akadályozott meg, aki arról biztosította a csapatokat, ha visszalépnek, akkor az Ausztrál Nagydíjon módosított szárnyak használatára kényszerítik a Ferrarit.
Azonban a FIA hosszas vizsgálódás után végül nem lépett az ügyben, attól eltekintve, hogy nem hivatalosan felszólította a Ferrari, a McLaren, és a BMW alakulatait, hogy módosítsák szárnyaik topográfiáját az Ausztrál Nagydíj előtt. Akkor úgy tűnt, hogy a szövetség által alkalmazott tesztek megszorítása elengedhetetlen lesz, ám ezen a téren sem történt változás.
A tegnapi nap megrendezett Technikai Munkacsoport (TWG) ülésén azonban ismét előkerült a téma. A csapatok technikai igazgatóiból, és a FIA képviselőiből álló szervezet egyöntetűen egyetértett abban, hogy irányításuk alatt tudják tartani a helyzetet, így nincs szükség további változtatásra.
„Úgy gondolom, hogy mindenki úgy távozott Melbourne-ből, hogy elégedett volt a helyzettel, így nem akarják azzal megbolygatni a rendet, hogy további megszorításokat vezettetnek be” – mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás a találkozót követően.
A megbeszélés végkimenetelével ellentétben azonban az sem kizárt, hogy a következő évben változások lesznek a szabályokban, melyekkel a szövetség a flexibilis szárnyak használatát próbálja meg a minimálisra csökkenteni.
A TWG szerdai ülésén a Toro Rosso teljesítménye is előkerült, miután egyes csapatok arra panaszkodtak, hogy a kiscsapat jogtalan előnyhöz jut a lefojtott V10-es motorok használatával. A technikai igazgatókból és a FIA képviselőiből álló munkacsoport azonban nem tulajdonított különösebb jelentőséget ennek az ügynek.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) képviselői hangsúlyozták, továbbra is figyelik a V10-es és a V8-as egységek közti teljesítménykülönbséget, és ha annak szükségét látják, azonnal beavatkoznak.
|