Küszöbön a motorok teljes befagyasztása
Wintus 2006.07.17. 10:51
Kezd egyre biztosabbá válni, hogy a 2008-as idénytől teljes mértékben befagyasztják a motorokat, miután a nagyvállalatok a szombaton Magny-Cours-ban megrendezett megbeszélésen sem tudtak megegyezni a FIA illetékeseivel.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a hétvégéig adott haladékot a motorgyártó nagyvállalatoknak, hogy megegyezzenek a jövőbeli motorszabályokról. Bár az Amerikai Nagydíjon már úgy tűnt, egyezség született a motorkérdésben, a FIA később megerősítette, nem fogadta el a nagyvállalatok javaslatát, akik a részleges befagyasztás felé hajlanak.
A részleges befagyasztáson azt kell érteni, hogy a motorok egy részét teljesen zárolják, míg egyes elemeket évente fejleszteni lehet. A FIA eközben továbbra is a motorok teljes befagyasztását hajszolja, mely szerint legalább három évig nem lehetne hozzányúlni az egységekhez.
Megbízható források szerint a nagyvállalatok egy 70 millió eurós "Motor Alapot" szeretnének létrehozni abból a célból, hogy a jövőben lehetőségük legyen arra, hogy olcsóbban adhassák egységeiket a kiscsapatoknak. Ez a kezdeményezés egyébként kulcsszerepet kaphat a FIA és a nagyvállalatok közti kommunikációban.
Mindenki komoly reményekkel várta a mai találkozót, és bízott benne, hogy a hétvégén egyezség születhet a motorgyártók és az irányító testület között. Sokan úgy gondolták, hogy már most zöld utat kaphat az "Indianapolisi Egyezmény", melynek értelmében csak részlegesen fagyasztják be a motorokat a 2008-as idénytől.
Azonban a közel egyórás megbeszélést követően, mely zárt ajtók mögött, a Honda Racing főhadiszállásán került megrendezésre, a FIA visszautasította a GPMA csapatainak 10 milliós ajánlatát, mondván, legalább 15 millió eurót kellene csapatonként befizetniük a "Motor Alapba".
A szövetséghez közel álló források arról számoltak be, hogy Bernie Ecclestone nem volt hajlandó elfogadni a csapatok 10 millió eurós ajánlatát, továbbá visszautasította azt a kezdeményezést, mely arra irányult, hogy a két hét múlva megrendezésre kerülő Német Nagydíjig adjon a FIA haladékot a nagyvállalatoknak, hogy végérvényesen megegyezhessenek a motorkérdésben.
"Semmilyen fronton nem volt egyetértés a FIA illetékesei, és a csapatok között" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás. "Max világosan kijelentette, hogy a nagyvállalatok vagy azt teszik, amit ő mond, vagy a FIA érvényre fogja juttatni saját kezdeményezését, a teljes motorbefagyasztást."
A találkozó után Mosley elmondta, hogy nem sikerült továbblépniük a motorkérdésben, illetve a "Motor Alap" ügyében sem született egyezség. A FIA elnöke továbbá megerősítette, nem tolják ki a határidőt.
"Ez a hét volt a határidő, így ha legkésőbb holnap nem tudunk megegyezni, akkor részünkről vége az ügynek" - mondta.
|