Scuderia Ferrari Marlboro
2007.03.14. 20:53
A vörösök számára a legnagyobb kérdés, hogy miként tudják pótolni a két legnagyobb távozót...
Scuderia Ferrari Marlboro
A vörösök számára a legnagyobb kérdés, hogy miként tudják pótolni a két legnagyobb távozót, Michael Schumachert és Ross Brawnt. A német klasszis hét világbajnoki címmel a háta mögött (ebből ötöt szerzett a Ferrarival) a tavalyi szezon végén köszönte meg a lehetőséget és dobta a sarokba a bukósisakot. Vele együtt távozott Ross Brawn is, akinek a sikerkorszakban az olaszok sokszor legalább annyit köszönhettek, mint a pilótáknak.
A nagy átalakulás ellenére a csapat ütőképesnek tűnik. Ugyan a téli teszteket nem kezdték éppen a legjobb formában, hiszen kezdetben technikai problémák hátráltatták Massáékat, így az időeredmények is gyengére sikeredtek. Az utolsó tréningen Bahreinben viszont már finoman szólva is versenyképesnek tűntek az F2007-esek, a vetélytársak nem igen találtak fogást a vörösökön. A Ferrari ráadásul évek óta a Bridgestone papucsait koptatja, ami szintén jelent némi előnyt a többiekkel szemben. Így a patinás csapat a szezon előtt egyértelmű favorit, még akkor is, ha az elnök, Luca di Montezemolo próbálta hűteni a lelkesedést.
Schumacher távozásával lényegében a csapatnál megszűnt az elsőszámú pilóta fogalma is. A vezetőség Schumi helyére a remek képességű Kimi Raikkönent szerződtette, akinek csapaton belül Felipe Massával kell megküzdenie. Kétségtelenül a brazil van kedvezőbb helyzetben, hiszen tavaly már az olaszok alkalmazásában állt, de azért Raikkönent sem kell félteni. Ha Jean Todték kordában tudják tartanai a két titánt, akkor a kettejük közti vetélkedésből csak profitálhat a csapat.
Akárhogy is lesz, az egészen biztos, hogy a Ferrari idén is ott lesz a vb-címért folytatott harcban, és ezúttal is két olyan pilótája van, akik képességeik alapján felülhetnek a trónra év végén. Ha a téli teszteken nem csak blöfföltek az olaszok, akkor idén az eredményhirdetéseken a pilóták himnusza után gyakran felcsendülhetnek majd az olasz nemzeti dallamok is. Csak ezúttal egészen biztosan nem a Schumacher nevű karmester vezényel majd a pódiumon...
Előny |
Hátrány |
+ kimagasló teszteredmények
+ költségvetés
+ Bridgestone-os tapasztalat
+ motiváltság |
- nincs Schumacher
- személyi változások
- nincs elsőszámú pilóta
|
|