FORMA-1 a száguldók cirkusza!!
Menü
 
Nyilatkozatok
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A pilóták hivatalos weboldala
 
Naptár
2025. Június
HKSCPSV
26
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
Videók
 
Kimi Räikkönen
 
Hány látogató olvassa a lapot?
látotagó olvassa a lapot.
 
Zene
 
2009 évi futamok időpontjai

Versenynaptár

2009 FIA Formula One World Championship

Március 29. - Ausztrália
Április 5. - Malajzia
Április 19. - Kína
Április 26. - Bahrein
Május 10. - Spanyolország
Május 24. - Monaco
Június 7. - Törökország
Június 21. - Anglia
Július 12. - Németország
Július 26. - Magyarország
Augusztus 23. - Európa - Valencia
Augusztus 30. - Belgium
Szeptember 13. - Olaszország
Szeptember 27. - Szingapúr
Október 4. - Japán
Október 18. - Brazília
November 1. - Abu Dhabi

 
Friss infók
Friss infók : Exkluzív: Heikki Kovalainen rovata az F1 hírek hasábjain :)

Exkluzív: Heikki Kovalainen rovata az F1 hírek hasábjain :)

  2007.03.20. 14:03

A 2007-es szezonban minden egyes futamot követően egy személyesen Heikki Kovalainen által írt értékeléssel várjuk kedves Olvasóinkat, melyet az ING, mint a Renault F1 csapatának főtámogatója készít exkluzívan az F1hírek számára.

 

Régóta vártam a lehetőségre, hogy részt vehessek egy Forma 1-es Nagydíjon. Több hónapos előkészület, több ezer kilométernyi tesztvezetés után Ausztráliában végre megtörtént. Nagyszerű érzés volt másfél évnyi tesztpilótaság után ilyen közel lenni az első Forma 1-es futamomhoz. De nem izgultam, egyszerűen csak el akartam végezni a feladatot

Nem mondanék igazat, ha azt írnám, hogy most, a verseny után elégedett lehetek a végeredménnyel. Miután megvitattuk a nap eseményeit a mérnökeimmel, eljöttem a száguldó cirkusz nyüzsgéséből, és a hotelszobámban próbálom tágabb összefüggésben áttekinteni a dolgokat. Mint azt már többször mondtam, úgy jöttem az első nagydíjamra, hogy nem akartam siettetni a dolgokat, inkább a hibákat akartam elkerülni, és lehetőség szerint gyűjteni szerettem volna pár pontot. De a meglehetősen izgalmas futamhétvége végén csak tizedik lettem. Nem így terveztem, így elégedetlen is vagyok. Persze jó érzés volt eljutni a kockás zászlóig, de ez nem elég.

Az ausztráliai hét edzőtáborban indult. Próbáltunk testileg is a legjobb kondícióba kerülni, és túljutni az időeltolódás okozta fáradtságon, hogy a versenyre csúcsformában legyünk. A hétvége aztán rakétasebességgel telt: szerintem az elmúlt négy napban a versenypályán és a szállodán kívül semmit nem láttam! Szerdán bejártam a pályát a mérnökeimmel, hogy megismerjem a pálya sajátosságait, meg belőjük a legjobb versenyútvonalat. Másnap kezdődtek az első technikai eligazítások meg a sajtóinterjúk.

Aztán végre bemászhattam az autóba, és elkezdhettem a kocsit izzítani. A péntek nem sikerült valami jól. Reggel vizes volt a pálya, délután pedig az üzemanyagpumpával akadt probléma, aminek a kijavítására ráment a szárazedzésre kapott időm fele. De nem törtünk le, az egész csapat optimista volt, mivel Giancarlo hosszú körei jól sikerültek, és úgy tűnt, hogy versenykörülmények között fel tudjuk venni a versenyt a riválisainkkal. Szombat reggel egy másik apró technikai baki jelentkezett, emiatt megint nem tudtam annyi kört menni, amennyit szerettem volna. Alig negyven tesztkörrel a hátam mögött egy ismeretlen pályán, a mérnökeink tudták, hogy az időmérő kemény dió lesz nekem. Én magam próbáltam optimista maradni, de nekik lett igazuk. A második részt nem tudtam befejezni, és be kellett érnem a 13. hellyel. Nem voltam elégedett a teljesítményemmel, mert nem tudtam a maximumot kihozni a kocsiból, de valószínűleg belejátszott az is, hogy előzetesen nem tudtam eleget gyakorolni ezen a pályán.

A versenyfutam nagyon mozgalmas volt. Annyira koncentráltam a start előtt a megoldandó feladatra, hogy tulajdonképpen időm sem volt meghatódni attól, hogy akkor ez most tényleg életem első Forma 1-es futama lesz. Még egyszer átnéztünk mindent a mérnökökkel, átbeszéltük a versenytaktikát, és arra igyekeztem fókuszálni, hogy hogyan fogom végrehajtani a feladatot. A startnál jól nyitottam, és már az első kanyar előtt két hellyel léptem előre. Ígéretes kezdet volt, de aztán a dolgok nem úgy alakultak, ahogy vártuk. A verseny közepe felé már úgy nézett ki sikerül pontot szereznem, de aztán csináltam pár hibát, többször kifutottam a pályáról, és egyszerűen nem tudtam annyira kontrollálni, hogy mi történik, mint amennyire szerettem volna. Végül tizedikként láthattam meg a kockás zászlót. Szerettem volna elsőre jobb teljesítménnyel meglepni a csapatomat, akik egész télen az R27 tökéletesítésén dolgoztak.

Hogy hogy érzem magam per pillanat? Szeretném elfelejteni ezt a hétvégét, és készülök a következőre. Nem sikerült igazán jó teljesítményt felmutatnom. De nem csüggedek - ebben a sportban ez alap. Tíz nap múlva már Malajziában kezdem az első tesztnapot, hogy megismerjem az ottani pályát, és szilárdabb alapokkal vághassak neki a következő nagydíjnak. A célom: jobb teljesítményt nyújtani, minden szempontból. Ez nem reménykedés, ez ígéret.

Viszlát Malajziában,

Heikki

A cikket az ING, a világ egyik vezető banki, biztosítási és vagyonkezelési szolgáltatásokat nyújtó pénzintézete készítette az F1hírek számára.


 
Welcome

 
Futamok képekben 2007
 
Pályaismertető
 
Dumaroom
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Véleményed?
Ki milyen rendszerességgel nézi a forma 1-et??

Rendszeresen
Amikor tehetem
Amikor az eszembe jut
Soha
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Linkek
 
Nos?
Indulás: 2006-03-13
 
Kis kép
 
Kösziiii
SmileyCentral.com
 

* Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    &#10024; Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott &#8211; ismerd meg a &#8222;Megóvlak&#8221; címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.